آمریکا بدنبال واردات شکر تصفیه شده از مکزیک است

به گزارش حمایت از تولید ملی به نقل از رویترز، وکلا و متخصصان تجاری می گویند وزیر تجارت آمریکا ویلبور راس احتمالا قصد دارد قرارداد جدیدی را برای تجارت شکر با مکزیک منعقد کند، این در حالی است که ممکن است آخرین اصلاحات این قرارداد نتواند حمایت صنعت آمریکا را جلب کند.

آمریکا بدنبال واردات شکر تصفیه شده از مکزیک است

این هفته با اعلام قراردادی که مقدار واردات شکر تصفیه شده مکزیک به آمریکا را به شدت کاهش می دهد، مقامات هر دو کشور مشغول مذاکره با صنایع خود بر سر شرایط نهایی هستند که در این قرارداد حاکم خواهد بود.

در این قرارداد یک حق انتشار ویژه برای تامین تمامی احتیاج شکر آمریکا که نتوانسته توسط تامین نمایندگان داخلی و شرکای خارجی شان تامین گردد، به مکزیک داده شده است.

ائتلاف انجمن نیشکر آمریکا، کشاورزان چغندر قند و تصفیه نمایندگان مهم تقاضا دارند اداره کشاورزی آمریکا صراحتا تضمین کند که این اداره است که معین می نماید فضای خالی بازارهای آمریکا را با چه نوع شکری پر نمایند، نه فراوری نمایندگان مکزیکی. آنها نگران این هستند که به جای این که برای حفظ حیات تصفیه خانه های آمریکا، شکر خام از مکزیک وارد گردد، سیل شکر تصفیه شده از این کشور به بازارهای آمریکا سرازیر گردد.

صنایع و فراورینمایندگان شکر آمریکا تنها 2 هفته فرصت دارند تا نظرات، پیشنهادات و نقدها خود را برای نهایی کردن توافق شکر با مکزیک به وزارت تجارت آمریکا ارائه نمایند. این آخرین ایستگاهی است که در سر راه چاره وفصل مذاکرات و مباحثات یک ساله بر سر دسترسی مکزیک به بازار شکر آمریکا واقع شده است. این بازار به شدت تحت قوانین نظارتی واقع شده است و با ترکیبی از شبکه یارانه ها و سهمیه بندی ها برای فراورینمایندگان خارجی تقویت شده است.

صنعت شکر به تاثیرگذاری و قدرت کنترل خود در واشنگتن معروف است. اما دیدگاه این صنعت در خصوص واردات مکزیک، با مصرف نمایندگان شکر مثل شرکت های فراوری شیرینی جات و نوشابه یکسان نیست. برای این مصرف نماینده ها وارد کردن شکر تصفیه شده از مکزیک ارزان تر تمام می گردد.

دولت ترامپ می خواهد بحث های مربوط به شکر و مسائل مربوط به تجارت چوب از کانادا را قبل از این که وارد مذاکرات تمام عیار خود برای بازبینی توافق تجارت آزاد آمریکا گردد به پایان برساند. و ممکن است این به نادیده دریافت نقدها صنعت شکر آمریکا نسبت به شرایط این توافق، منجر گردد.

وکیل تجاری، ویلیام پری، از سیاتل که قبلا در وزارت تجارت و کمیسیون بین المللی تجارت آمریکا کار نموده است می گوید: صنایع به ندرت با توافقات مذاکره شده توسط دولت در موارد حمایت از فراورینماینده مخالفت می نمایند و فراورینمایندگان شکر آمریکا پس از مهلت 2 هفته ای نظرخواهی، نمی توانند برای متوقف کردن وزارت تجارت در به کارگیری توافق نهایی کار زیادی انجام دهند.

در حالیکه صنایع می توانند از کمیسیون بین المللی تجارت درخواست نمایند این توافق را -که قوانین حمایت از مصرف نماینده و ضد یارانه صادر شده در 2014 را تعلیق می نماید- لغو کند، شانس موفقیت چنین درخواستی بسیار کم است. در سال 2015 این کمیسیون اعتراضات دو تصفیه نماینده شکر به توافق قبلی آمریکا-مکزیک را رد کرد.

یک سخنگوی تجاری می گوید راس امیدوار است که صنعت شکر آمریکا نهایتا از توافق پایانی حمایت کند.

گری هاف باور، یک متخصص تجاری در موسسه اقتصاد بین الملل پترسون می گوید: دولت احتمالا می خواهد در خصوص بعضی از نگرانی های مرتبط با صنعت خود سازش نموده و با این کار به دستیابی به اهداف بزرگ تر خود در نفتا یاری کند و مسائل تجاری آمریکا را کاهش دهد.

مکزیک با حفظ دسترسی خود به بازار پرسود آمریکا امتیازات مهمی به دست می آورد، البته مکزیک توافق نموده است که حداقل 70 درصد حجم سهمیه واردات شکر خود را به شکل شکر خام به تصفیه نمایندگان آمریکا تحویل دهد که این کار تقریبا به تمام تقاضای فراورینمایندگان آمریکا اجازه می دهد فضای کار داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا بدنبال واردات شکر تصفیه شده از مکزیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بدنبال واردات شکر تصفیه شده از مکزیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید