استقبال پایین از انتخابات ریاست جمهوری الجزائر

به گزارش حمایت از تولید ملی، کمیته مستقل عالی انتخابات در الجزائر، درصد مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پایین گفت.

استقبال پایین از انتخابات ریاست جمهوری الجزائر

به گزارش گروه بین الملل حمایت از تولید ملی، کمیته مستقل انتخابات در الجزائر از استقبال پایین مردم این کشور از انتخابات ریاست جمهوری در الجزائر خبر داد.

این کمیته عصر پنجشنبه طی نشست خبری اعلام کرد که تا یه بعد از ظهر به وقت محلی امروز میزان مشارکت در انتخابات امروز الجزائر 20.7 درصد بوده است.

به گزارش الجزیره، کمیته مستقبل انتخابات در الجزائر میزان مشارکت در 19 استان از مجموع 58 استان این کشور را 25 درصد اعلام کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری الجزائر بعد از کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور پیشین از قدرت اولین دور انتخابات بدون بوتفلیقه است و در آن، عبدالمجید تبون و علی بن فلیس نخست وزیران سابق دوره بوتفلیقه، عزالدین میهوبی دبیرکل التجمع الوطنی الدیمقراطی وزیر پیشین فرهنگ، عبدالعزیز بلعید رئیس جبهه المستقبل و عبدالقادر بن قرینه رئیس جنبش البناء الوطنی نامزد شده اند.

همزمان با آغاز رأی گیری از ساعت صفت صبح به وقت محلی، مخالفان این انتخابات نیز در شهرهای الجزائر به بیرون آمدند و ضمن تحریم این انتخابات، خواهان عدم مشارکت سایر طیف ها و گروه های مردمی شدند.

معترضان الجزائری همه این پنج نامزد را از عناصر دولت عبدالعزیز بوتفلیقه می دانند و می گویند تا زمانی که عناصر و افراد وابسته به نظام سابق در انتخابات شرکت می کنند، حاضر به مشارکت در این انتخابات نیستند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "استقبال پایین از انتخابات ریاست جمهوری الجزائر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال پایین از انتخابات ریاست جمهوری الجزائر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید