با این گیاهان فضای باغچه تان را پر کنید!

به گزارش حمایت از تولید ملی، فضای زیادی از باغچه تان خالی و بدون استفاده مانده؟ گیاهانی می خواهید که سریع رشد نمایند و زمین خالی را بپوشانند؟ راهکار شما همین جا است!

با این گیاهان فضای باغچه تان را پر کنید!

1- آویشن

از بوی تازه آویشن در زیر پاهای تان لذت ببرید! این گیاه سریع رشد شاخ و برگ معطری دارد و گل های صورتی یا سفید آن در بهار و تابستان به شما لبخند می زنند!

شرایط رشد: آفتاب کامل و خاکی با زهکشی خوب

2- گل مروارید عطری

گل مروارید عطری انتخاب مناسبی برای پوشش زمین و هم چنین عطر آگین کردن فضای حیاط تان است. وقتی برگ ها فشرده یا له و خرد شوند بویی شبیه بوی دل انگیز یونجه تازه برداشت شده در فضا پراکنده می گردد! گیاهی است که به هرس نیاز ندارد و خودش ظاهرش را آراسته حفظ می نماید.

شرایط رشد: در سایه کامل و خاکی با زهکشی خوب می روید

3- پای بز (علف بز)

این گیاه سریع رشد در مکان های کم نوری که حتی گیاهان سایه دوست هم نمی توانند در آن دوام بیاورند، به خوبی پرورش پیدا می نماید. چون گیاهی بسیار قوی و صبورست، برترین انتخاب برای مکان های کم نور است. این گیاه واریته های رنگارنگ هم دارد که برگ هایی با ترکیب رنگ سفید، کرم و سبز فراوری می نمایند.

شرایط رشد: سایه کامل و خاکی با زهکشی خوب

4- آجوگا

در آغاز فصل بهار گیاه آجوگا با شکوفه های سفید، صورتی یا آبی خود شما را مجذوب می نماید! شاخ و برگ منحصر به فرد این گیاه در انواع مختلفی قابل یافت است. از رنگ شکلاتی - ارغوانی گرفته تا لبه شکلاتی و قرمز - برنز!

شرایط رشد: سایه کامل و خاک مرطوب با زهکشی خوب

5- گل لامیوم (گزنه)

لامیوم گزینه ای بسیار عالی برای افرادی است که وقت رسیدگی زیاد به گیاه شان را ندارند. بیشتر گونه های این گیاه در تابستان گل می دهند و خوشه ای از شکوفه های صورتی یا سفید فراوری می نمایند. حتی زمانی که گیاه گل ندارد هم شاخ و برگ آن، که با خطوط نقره ای تزیین شده اند، هر گوشه تاریکی را پر از نور و زیبایی می نمایند! چه انتخاب خوبی برای داشتن یک باغچه شاداب!

شرایط رشد: سایه کامل و خاک مرطوب با زهکشی خوب

6- لیزوماکیا (لیزوماخیا)

لیزوماکیا طلایی گیاهی عالی برای افزودن دنیایی از رنگ به نقاط تاریک باغچه تان است! این گیاه به سرعت پراکنده می گردد و راهکار مناسب و چشم نوازی برای پوشاندن قسمت های خالی باغچه تان است.

شرایط رشد: سایه کامل و خاک مرطوب

7- اپیمدیوم

نقاطی با شرایط خشک و کم نور از بدترین مکان ها برای رشد گیاهان هستند. خوشبختانه اپیمدیوم دقیقا در چنین شرایطی رشد می نماید. اگر از این گیاه خوشتان آمده باید این مژده را به شما بدهم که حق انتخاب زیادی هم دارید چرا که اپیمدیوم ذارای گونه های مختلفی است.

شرایط رشد: سایه کامل و خاکی با زهکشی خوب

8- گل برف (موگه، زنبق دره)

این زیبای خوش بو یکی از آسان رشد ترین گیاهان پوششی است. این گیاه برای رشد در مکان های سایه داری مثل بالکن ها یا در حیاط و زیر سایه درختان بزرگ، عالی است. حواستان باشد این گیاه قدرتمند می تواند توسعه زیادی پیدا کند.

شرایط رشد: سایه و خاکی با زهکشی خوب

9- گل پریوش

از گل های خوشرنگ پریوش که در بهار درمی آیند و تا پاییز همراهی تان می نمایند غرق لذت می شوید! گل های سفید، آبی و صورتی آن جلوه دو چندانی به شاخ و برگ سبز براق گیاه می دهند. این گیاه بسیار صبور شرایط خاکی بسیار مختلفی را تحمل می نماید. این گیاه می تواند رشد بسیار سریعی داشته باشد.

شرایط رشد: سایه کامل و خاک مرطوب با زهکشی خوب

10- پای شیر

این گیاه زیبای دائمی، پای شیر، بسیار بی همتاست. برگ های پوشیده از مو های کوتاهش با افتادن قطرات آب روی شان آغاز به درخشیدن می نمایند و با طلوع آفتاب صبحگاهی به شما چشمک می زنند! این گیاه در اوایل تابستان خوشه هایی از گل های زیبا را به باغچه تان هدیه می دهد.

شرایط رشدی: آفتاب - سایه و خاک مرطوب با زهکشی خوب

بیشتر گیاهانی که در این متن آمده گیاهانی هستند که در ایران کمتر شناخته شده اند، پس با کاشت آنها در باغچه تان دیزاینی بی مشابه به وجود می آورید!

منبع: فوت و فن

به "با این گیاهان فضای باغچه تان را پر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این گیاهان فضای باغچه تان را پر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید