برترین زمان برای پیاده روی را می دانید؟

به گزارش حمایت از تولید ملی، نتایج یک آنالیز نشان می دهد، پیاده روی در یک بازه زمانی تعیین پس از صرف غذا به افراد برای در امان ماندن از دیابت یاری می نماید.

برترین زمان برای پیاده روی را می دانید؟

به گزارش فارس، به نقل از دیلی میل، یک آنالیز نشان می دهد که پیاده روی کوتاه بعد از غذا می تواند قند خون و در پی آن احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

به گفته کارشناسان، دو دقیقه پیاده روی بعد از غذا به مبارزه با دیابت یاری می نماید، زیرا به ماهیچه ها یاری می نماید تا سوخت غذا را جذب نمایند. محققان می گویند آغاز به پیاده روی 60 تا 90 دقیقه پس از غذا خوردن برترین بازه زمانی برای ورزش و فعالیت فیزیکی است؛ این زمانی است که سطح قند خون به اوج می رسد.

محققان دانشگاه لیمریک در ایرلند هفت مطالعه را آنالیز کردند و دریافتند، حتی پیاده روی کوتاه دو تا پنج دقیقه ای نیز فوایدی دارد.

اجتناب از نوسانات شدید سطح قند خون برای بیماران تحت درمان دیابت بسیار مهم است. بعلاوه تصور می گردد که نوسانات شدید در ایجاد دیابت نوع 2 نقش دارد.

حتی ایستادن به کاهش قند خون یاری می نماید، البته نه به میزان پیاده روی سبک؛ این به این علت است که پیاده روی سبک به ماهیچه های فعال بیشتری نسبت به ایستادن احتیاج دارد و زمانی که قند زیادی در جریان خون وجود دارد از آن قند استفاده می نماید.

آیدان بافی، نویسنده اصلی این آنالیز که در مجله Sports Medicine منتشر شد گفت: پیاده روی کوتاه دو تا سه دقیقه ای در طول روز کاری کاربردی تر است. با توجه به اینکه مردم نمی خواهند بلند شوند و روی تردمیل یا در اطراف دفتر بدون، اما می توانند برای قهوه بخورند در راهرو قدم بزنند.

منبع: فرارو

به "برترین زمان برای پیاده روی را می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان برای پیاده روی را می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید