تحریم انتخابات قزاقستان شکست اپوزسیون را به دنبال خواهد داشت

به گزارش حمایت از تولید ملی، کارشناس سیاسی قزاق گفت: بعضی جنبش های اپوزیسیونی مردم را به تحریم انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان فرا می خوانند، اما این نوع اعتراضات به معنای شکست این جنبش ها است.

تحریم انتخابات قزاقستان شکست اپوزسیون را به دنبال خواهد داشت

رسول جمالی کارشناس مسائل سیاسی قزاقستان در گفت وگو با خبرنگار حمایت از تولید ملی در آلماتی با اشاره به تحریم انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان توسط جنبش های اپوزسوینی گفت: تحریم انتخابات به معنای شکست اپوزیسیون است.

وی توضیح داد: این انتخابات با انتخابات قبلی فرق دارد زیرا در آن جمع آوری 95 درصد آرا برای کسب کرسی ریاست جمهوری لازم نیست.

این کارشناس گفت: در دوره های قبلی مردم به نتایج انتخابات اعتماد نداشتند در حالی که امروز رأی دهندگان علاقمند به تغییر سیستم دولتی به وسیله انتخابات و پیروزی نامزدهای مخالف هستند.

جمالی خاطر نشان کرد: بعضی جنبش های اپوزیسیونی مردم را به تحریم انتخابات فرا می خوانند اما این نوع اعتراض تأثیری نخواهد داشت و به معنای شکست این جنبش ها است.

وی اضافه کرد: نتایج دوره های قبلی انتخابات نشان داد که تحریم انتخابات در قزاقستان مؤثر نمی باشد.

این کارشناس سیاسی قزاق گفت: اپوزسیون قزاقستان بایستی مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کند و به جای تحریم انتخابات باید اعضای این گروه ها ناظر بر انتخابات شوند تا نتایج آن شفاف و دقیق باشد.

جمالی توضیح داد: حوزه سیاسی در قزاقستان در حال تغییر است و اگر کاندیدای اپوزیسیونی 20 تا 30 درصد آرا را جمع کند دولت باید با تکیه بر نظر رأی دهندگان به برنامه های اپوزیسیون توجه بیشتری کند.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تحریم انتخابات قزاقستان شکست اپوزسیون را به دنبال خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم انتخابات قزاقستان شکست اپوزسیون را به دنبال خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید