تعطیلی موسسات رسانه ای وابسته به سرویس امنیتی سودان

به گزارش حمایت از تولید ملی، یک روزنامه سودانی از تعطیلی موسسات رسانه ای وابسته به سرویس اطلاعات و امنیت اطلاع داد.

تعطیلی موسسات رسانه ای وابسته به سرویس امنیتی سودان

به گزارش گروه بین الملل حمایت از تولید ملی به نقل از روزنامه سودان تریبون، سرویس اطلاعات و امنیت سودان با صدور دستورالعملی تمام موسسات رسانه ای وابسته به خود را تعطیل کرد.

این دستور العمل شامل مرکز خدمات مطبوعاتی سودان (SMC) مرکز رسانه الکترونیکی خارطوم (Kem) و روزنامه انگلیسی سودان ویژن است. سرویس اطلاعات و امنیت سودان سال های متمادی مسئولیت تامین اقتصادی این مراکز را به عهده داشته است.

مرکز خدمات مطبوعاتی سودان در سال 2002 تاسیس شد و به طور تخصصی اخبار و گزارش هایی را پوشش می داد که از سوی سرویس اطلاعات و امنیت در اختیارش قرار می گرفت. این مرکز به خاطر انتشار اخبار و گزارش های جعلی به شدت مورد انتقاد مخالفان نظام عمرالبشیر بود.

به گفته منابع مطلع، مدیران روزنامه انگلیسی سودان ویژن به طور ناگهانی به حمایت از تولید ملی، نویسندگان و تمام کارکنان این روزنامه اطلاع دادند که دیگر سودان ویژن منتشر نمی گردد.

رئیس شورای حاکمیتی سودان سه شنبه هفته گذشته دستور تشکیل کمیته نابودی ساختارنظام عمرالبشیر و بازگرداندن اموال آن نظام را صادر کرد.

شورای حاکمیتی و دولت انتقالی سودان دریک نشست مشترک قانون فروپاشی نظام عمرالبشیر، مصادره اموال این نظام و ممنوعیت فعالیت سیاسی سردمداران نظام سابق خارطوم را تصویب کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تعطیلی موسسات رسانه ای وابسته به سرویس امنیتی سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی موسسات رسانه ای وابسته به سرویس امنیتی سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید