کوشش امیر قطر برای وساطت میان تهران و واشنگتن

به گزارش حمایت از تولید ملی، یک روزنامه عربی اعلام نمود که دوحه برای میانجیگری بین ایران و آمریکا کوشش می نماید و یکی از محورهای سفر اخیر امیر قطر به واشنگتن همین مساله بوده است.

کوشش امیر قطر برای وساطت میان تهران و واشنگتن

به گزارش حمایت از تولید ملی، روزنامه العرب چاپ لندن خاطرنشان کرد که کشور قطر هرچند با تاخیر به دنبال میانجیگری میان تهران و واشنگتن است و بعضی ها معتقدند که سفر تمیم بن حمد، امیر قطر به واشنگتن و دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به همین دلیل است.

براساس این گزارش روزنامه دیلی پست نیز به نقل از یک مسئول در سفارت قطر در واشنگتن خاطرنشان کرد که شیخ تمیم بن حمد کوشش دارد مقدمات انجام مذاکره میان ایران و آمریکا را فراهم کند.

از سوی دیگر شیخ جاسم بن منصور آل ثانی، وابسته رسانه ای سفارت قطر در واشنگتن گفت که پیشنهاد انجام وساطت مستقل میان تهران و واشنگتن را دادیم اما کاخ سفید در رابطه با انجام مذاکره با ایران در آینده نزدیک شک دارد.

به گزارش حمایت از تولید ملی، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر اخیرا سفری به واشنگتن داشته است و با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار و گفت وگو کرد.

کوشش ها برای میانجی گری در حالی است که مسئولان کشورمان بارها تاکید نموده اند که ایران با شرایط فعلی و تحت فشار مذاکره نخواهد کرد. حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان چهارشنبه - 2 مرداد - در جلسه هیات دولت گفت: تا زمانی که مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده دارم، برای انجام مذاکره عادلانه، قانونی و عزتمندانه کاملاً آمادگی داریم تا مسائل را حل و فصل کنیم اما حاضر نیستیم به اسم مذاکره کنار میز تسلیم بنشینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کوشش امیر قطر برای وساطت میان تهران و واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش امیر قطر برای وساطت میان تهران و واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید