تکرار درخواست پاکستان از سازمان ملل برای مداخله در کشمیر

به گزارش حمایت از تولید ملی، پاکستان نامه دیگری برای کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر ارسال نموده و خواهان مداخله سازمان ملل برای خاتمه دادن به بحران های انسانی در کشمیر تحت کنترل هند شد.

تکرار درخواست پاکستان از سازمان ملل برای مداخله در کشمیر

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای گفت: شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در نامه ای به طور مفصل بر پیامدهای تصمیم هند برای لغو وضعیت ویژه جامو و کشمیر در تاریخ 5 اوت امسال میلادی تاکید نمود.

در ادامه این بیانیه آمده است: قریشی در این نامه ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش درد و رنج های انسانی و نقض ممتد حقوق اساسی و اولیه مردم کمشیر تاکید نمود که اقدامات هند نقض منشور سازمان ملل، قطعنامه های مرتبط شورای امنیت، قوانین بین المللی و تعهدات رسمی هند است.

در این بیانیه افزوده شده: وزیر امور خارجه پاکستان تاکید دارد که لازم است جامعه جهانی از جمله سازمان ملل از هند بخواهند تا اقدامات یکجانبه خود را متوقف، منع آمد و شد و دیگر اقدامات سخت و بیرحمانه را لغو و حقوق اساسی مردم کشمیر را احیا کند.

وزارت امور خارجه پاکستان بیان کرد: چهارم اوت امسال میلادی شاه محمود قریشی نامه ای به میشل باچله، کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر نوشت و در تاریخ 8 اوت نیز گفت و گوی تلفنی با او در مورد مسئله کشمیر داشت.

این نامه همچنین با اعضای شورای امنیت سازمان ملل و مجمع ملی نیز به اشتراک گذاشته شد.

از تاریخ 1954 تا 5 اوت 2019 میلادی جامو و کشمیر تحت قانون اساسی هند از وضعیت ویژه ای برخوردار بود که به آن اجازه می داد تا قوانین خود را اجرا کند. این مفاد ویژه همچنین از قانون حق شهروندی این منطقه حفاظت می کرد که به خارجی ها اجازه نمی داد در این منطقه سکنی گزیند و زمین بخرند تا به این ترتیب از هویت مذهبی، فرهنگی و قومی ویژه جامو و کشمیر حفاظت گردد.

هند و پاکستان هر دو بخش هایی از کشمیر را تحت کنترل دارند اما بر کل آن نیز ادعای مالکیت دارند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تکرار درخواست پاکستان از سازمان ملل برای مداخله در کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار درخواست پاکستان از سازمان ملل برای مداخله در کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید