جنگلهای هیرکانی گیلان بعد از کویر لوت در راه یونسکو

به گزارش حمایت از تولید ملی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی به عنوان دومین اثر طبیعی بعد از کویر لوت در یونسکو، دستاورد بزرگی برای کشور، استان گیلان و شهرستان رودبار است.

جنگلهای هیرکانی گیلان بعد از کویر لوت در راه یونسکو

به گزارش حمایت از تولید ملی، مساحت استان گیلان حدود 147 هزار هکتار است، این استان در کرانه دریای خزر واقع گردیده است.

در گیلان بیش از 564 هزار هکتار جنگل وجود دارد که بخشی از جنگل های هیرکانی است و دارای گونه های با ارزش و منحصر بفردی مانند بلوط، راش، ممرز، توسکا، افرا، انجیلی، سرخدار، ارس و زربین و اکوسیستم متنوع جانوری است.

امین حسین زاده رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با بیان اینکه در راستای ثبت دنیای جنگلهای هیرکانی سیاهرود رودبار، جلسات هم اندیشی در این شهرستان برگزار گردید، گفت: ثبت دنیای این جنگلها در استان گیلان با استقبال خوب بومیان روبرو گردیده است.

وی اضافه نمود: ثبت دنیای این جنگلها علاوه بر اینکه دستاوردها اکولوژیکی خوبی به دنبال دارد، می تواند در بحث رونق گردشگری و جذب توریست و اکوتوریست در شهرستان رودبار بسیار تاثیر خوبی داشته باشد.

حسین زاده با تشریح ویژگیهای منحصر بفرد جنگلهای هیرکانی منطقه رودبار، به بیان اهمیت اجرا و فواید اقتصادی این طرح برای بومیان منطقه اعلام نمود: در کشور ایران تنها یک اثر طبیعی به نام کویر لوت به عنوان میراث طبیعی دنیا در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است و ثبت دنیای جنگلهای هیرکانی به عنوان دومین اثر طبیعی مد نظر جهت ثبت دنیای یونسکو در کشور، دستاورد بزرگی برای کشور، استان گیلان و شهرستان رودبار است.

وی ابراز امیدورای کرد، با همکاری هرچه بهتر مسئولین و جوامع محلی این مهم به انجام برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جنگلهای هیرکانی گیلان بعد از کویر لوت در راه یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگلهای هیرکانی گیلان بعد از کویر لوت در راه یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید