حمایت از پروژه های سرمایه گذاری پیرامون منابع آبی اردبیل

به گزارش حمایت از تولید ملی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پروژه های سرمایه گذاری پیرامون منابع آبی این استان منوط به رعایت ضوابط، مورد حمایت قرار می گیرد.

حمایت از پروژه های سرمایه گذاری پیرامون منابع آبی اردبیل

به گزارش حمایت از تولید ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی امروز شنبه 9 آذر 1398 در نشست هم اندیشی با مدیرعامل سازمان آب منطقه ای استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت صیانت از آثار تاریخی و محیط زیست ضروری است پروژه های سرمایه گذاری پیرامون منابع آبی با توجه به ضوابط موجود عملیاتی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تشکیل نخستین کمیته هماهنگی طرح های سرمایه گذاری گردشگری پیرامون سدها و منابع آبی استان اردبیل را یادآور شد و گفت: طبق تفاهم نامه منعقده فی مابین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت نیرو، طرح های گردشگری در حاشیه منابع آبی به ویژه سازه های تاریخی و طبیعی اجرا خواهد شد.

فلاحی با اشاره به اینکه محور توسعه استان نیز با هدف توسعه گردشگری ترسیم شده است، اضافه کرد: با توجه به این که ظرفیت های موجود طبیعی و آب های سطحی که زیبایی های بصری فوق العاده ای را داراست می توان فعالیت های قابل توجهی را در حوزه سرمایه گذاری گردشگری انجام داد.

او با اشاره به آمادگی اداره کل برای صدور مجوزهای لازم به سرمایه گذاران، شرح داد: شناسایی و مطالعه دقیق نقاط هدف باید با کار کارشناسی انجام گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل با بیان اینکه پیش از این مطالعه و واگذاری سد گیلارلو گرمی توسط اداره کل انجام شده است، گفت: از شمال تا جنوب استان به دلیل گستره زیبای جغرافیایی و طبیعی تالاب ها، آبگیرها، رودها و سدهای متعددی با قابلیتهای مناسب جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری وجود دارد.

فلاحی در ادامه به ایجاد موزه های آب اشاره کرد و گفت: چشمه های زیرزمینی سرعین از جمله پهنلو و ژنرال قابلیت بالقوه برای جذب گردشگر است که با همتی جمعی بالفعل خواهد شد.

او تاکید کرد: سرمایه گذاران بخش گردشگری می توانند با فراغ بال در حوزه جذاب گردشگری آبی ورود کنند.

منبع: میراث آریا

به "حمایت از پروژه های سرمایه گذاری پیرامون منابع آبی اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از پروژه های سرمایه گذاری پیرامون منابع آبی اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید