خبرنگاران وزیر انرژی روسیه: پیشتر کاهش قیمت نفت را پیش بینی نموده بودیم

به گزارش حمایت از تولید ملی، مسکو- خبرنگاران - وزیر انرژی روسیه در جلسه دولت این کشور که به بحث درباره اتخاذ تدابیر جدید برای تثبیت اقتصاد این کشور با وجود کاهش شدید قیمت نفت اختصاص داشت، بیان کرد: قیمت فعلی طبق پیش بینی های ما کاهش یافته است با این وجود جای نگرانی نیست چرا که مسکو توان کنار آمدن با شرایط اخیر را دارد.

خبرنگاران وزیر انرژی روسیه: پیشتر کاهش قیمت نفت را پیش بینی نموده بودیم

به گزارش روز دوشنبه حمایت از تولید ملی، الکساندر نوواک روز دوشنبه در حضور میخاییل میشوستین نخست وزیر این کشور، مدعی شد که نپذیرفتن پیشنهاد روسیه از سوی اعضای اوپک در نشست اخیر اوپک پلاس، باعث بروز چنین حالتی شده است.

وی اضافه نمود: طرف روسی پیشنهاد کرد تا توافق بر اساس شرایط قبلی حداقل تا انتها سه ماهه دوم تمدید گردد تا وقت کافی برای آنالیز تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت به خوبی ارزیابی گردد با این وجود شرکا در اوپک تصمیم به افزایش فراوری و رقابت برای کسب سهم بیشتر در بازار گرفتند.

روز آدینه هشتمین نشست اوپک و اوپک پلاس بدون نتیجه و توافق به انتها رسید تا قیمت نفت بیش از پیش کاهش پیدا کند.

این امر باعث شد تا بازار نفت به این موضوع واکنش نشان دهد و 9 درصد پایین بیاید. بر این اساس هر بشکه نفت اوپک 45 دلار و 49 سنت قیمت خورد.

نوواک در ادامه توضیح داد که سناریوی برای خروج از توافق با اوپک پلاس برای کاهش فراوری نفت آنالیز شده و شرایط کنونی در بازار جهانی نفت در حدود پیش بینی ها قرار گرفته است.

وزیر انرژی روسیه گفت: نفت روسیه از منابع با کیفیت و ذخایر کافی برخوردار است و می تواند در هر شرایطی سهم خود در بازار جهانی را حفظ کند.

وی ادامه داد: در همین حال دولت به تامین بازار داخلی فرآورده های نفتی و حفظ ظرفیت سرمایه داری در این بخش توجه خاص دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی دولت روسیه، آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه هم در جلسه دولت گفت که ثبات بودجه روسیه و منابع موجود به دولت امکان می دهد تا به همه تعهدات اجتماعی خود در قبال مردم روسیه از جمله اجرای دستورات رئیس جمهور در پیغام سالانه خود و اجرای طرح های ملی عمل کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران وزیر انرژی روسیه: پیشتر کاهش قیمت نفت را پیش بینی نموده بودیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر انرژی روسیه: پیشتر کاهش قیمت نفت را پیش بینی نموده بودیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید