خبرگزاری سوریه: ادعای اردوغان کذب و غیرواقعی است

به گزارش حمایت از تولید ملی، خبرگزاری رسمی سوریه ادعای اردوغان مبنی بر حمله به تأسیسات شیمیایی سوریه را کذب و جنگ رسانه ای توصیف کرد.

خبرگزاری سوریه: ادعای اردوغان کذب و غیرواقعی است

به گزارش گروه بین الملل حمایت از تولید ملی، پس از ادعای رئیس جمهور ترکیه مبنی بر حمله به تأسیسات شیمیایی سوریه و همچنین کشته شدن 2100 نیروی ارتش سوریه، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این ادعا را غیر واقعی دانست.

خبرنگار این خبرگزاری گفت: رئیس جمهور ترکیه سیاست گمراه کردن را در پی گرفته و مدعی است که تأسیسات شیمیایی سوریه را نابود کرده است؛ اگر سخن اردوغان درست باشد که تأسیسات شیمیایی در 13 کیلومتری حلب نابود شده است، بنابراین باید تعداد بسیاری ساکنان مناطق اطراف و حتی در شهر ادلب نیز کشته می شدند.

او اضافه کرد: همه می دانند که سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی در گزارش های خود تأکید کرده است که سوریه هیچ تأسیسات شیمیایی ندارد.

خبرنگار سانا در خصوص ادعای اردوغان در خصوص کشته شدن 2100 نفر از نیروهای ارتش سوریه نیز گفت که این ادعا با هدف سرپوش نهادن بر شکست های بزرگ تروریست ها بیان شده است.

اردوغان ساعاتی پیش ضمن دفاع از علل حضور نظامی ترکیه در سوریه، مدعی شد که پاسخ نظامی ترکیه به کشته شدن نیروهای این کشور در سوریه، موجب کشته شدن 2100 نیروی حامی دولت سوریه و انهدام حدود 300 خودروی نظامی شده است. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "خبرگزاری سوریه: ادعای اردوغان کذب و غیرواقعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرگزاری سوریه: ادعای اردوغان کذب و غیرواقعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید