خطر بروز سونامی در منطقه چابهار وجود ندارد، مردم آرامش خود را از زلزله چابهار حفظ کنند

به گزارش حمایت از تولید ملی، خبرنگاران: مدیر اقیانوس شناسی دریای عمان و اقیانوس هند (چابهار) گفت: زلزله حادث شده در منطقه چابهار هیچ گونه ایجاد خطر سونامی در کشور را نخواهد داشت.

خطر بروز سونامی در منطقه چابهار وجود ندارد، مردم آرامش خود را از زلزله چابهار حفظ کنند

حمزه غفاری در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حمایت از تولید ملی در زاهدان دراین باره اظهار کرد: به دنبال بروز زلزله 7.8 ریشتری در منطقه آواران پاکستان و ایجاد شائبه در بروز سونامی در منطقه چابهار باید گفت که هیچ گونه وقوع سونامی محتمل نیست و مردم آرامش خود را حفظ کنند.

وی با بیان این که این زلزله در عمق 30 کیلومتری در کشور پاکستان در محدوده 300 کیلومتری با مرز کشور ما حادث شده است، اضافه نمود: با بروز این زلزله که در درجه ریشتر بالایی رخ داده است خوشبختانه هیچ خساراتی را برای مناطق مرزی ما به بار نیاورده است.

مدیر اقیانوس شناسی دریای عمان و اقیانوس هند (چابهار) بیان نمود: اعلام مطالب تخصصی و کارشناسی تنها از طریق مجاری دارای صلاحیت وجاهت قانونی داشته و شایعات نباید باعث شود تا در منطقه نگرانی ها تشدید شوند.

غفاری گفت: زمین لرزه در منطقه خشکی رخ داده و مربوط به دریا نبوده است.

وی از مردم منطقه خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و جای هیچ نگرانی نیست.

مدیر اقیانوس شناسی دریای عمان و اقیانوس هند (چابهار) اضافه نمود: با توجه به این که مرکز وقوع زلزله در خشکی بوده است پس احتمال بروز سونامی که لازمه آن در دریا و با ریشتری بالاست را منتفی می کند.

غفاری با بیان این که در منطقه ای که این زلزله به وقوع پیوسته است گسلی وجود دارد اما هیچ گونه ارتباطی با گسل مکران بلوچستان ایران ندارد.

وی گفت: فاصله مرکز اقیانوس شناسی چابهار با دریا تنها 200 متر است و ما از نزدیک تمامی تحولات را بررسی و مردم کاملاً اطمینان داشته باشند، اطلاعات لازم به آنان منتقل خواهد شد.

مدیر اقیانوس شناسی دریای عمان و اقیانوس هند (چابهار) شرح داد: این زلزله در کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عمان، قطر و امارات نیز احساس شده است.

غفاری گفت: در حال حاضر ارتباط ما با پژوهشگاه اقیانوس شناسی کشور در خصوص کم و کیف این زلزله و کارشناسی تخصصی تر در حال انجام است و به محض هرگونه اطلاع جدید از طریق رسانه ها به مردم اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حمایت از تولید ملی در چابهار، مردم چابهار بر اثر وقوع زمین لرزه که کانون آن در آواران پاکستان بوده دچار وحشت شده از منازل خود خارج و به کوچه و خیابان آمدند.

م

منبع: تسنیم

به "خطر بروز سونامی در منطقه چابهار وجود ندارد، مردم آرامش خود را از زلزله چابهار حفظ کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر بروز سونامی در منطقه چابهار وجود ندارد، مردم آرامش خود را از زلزله چابهار حفظ کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید