دهمرده: دیوان محاسبات هیچ وقت گزارش غلط ارائه نمی دهد، صحبت های رئیس جمهور نشان دهنده ضعف مدیریتی است

به گزارش حمایت از تولید ملی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: آقای روحانی چطور می گوید اطلاع نداشته است. دیوان محاسبات نه به صورت شفاهی بلکه به صورت مکتوب اعلام نموده است. آقای رئیس جمهور از قبل آگاه بوده است که این خود جای سوال دارد.

دهمرده: دیوان محاسبات هیچ وقت گزارش غلط ارائه نمی دهد، صحبت های رئیس جمهور نشان دهنده ضعف مدیریتی است

حبیب الله دهمرده نماینده زابل و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی حمایت از تولید ملی، درباره گزارش تفریغ بودجه 97 گفت: تمام مسئولین درخواست شفافیت دارند و تاکید بر تعامل و همدلی ولی در عمل که می رسد برخی ها این موارد را برنمی تابند.

وی ادامه داد: گزارش دیوان محاسبات هیچگاه بر پایه احساسات نبوده و نیست بلکه به صورت کارشناسی و علمی جمع آوری شده است از سوی دیگر تمام این گزارش ها را به سران سه قوه ارسال شده است به ویژه به آقای رئیس جمهور تا ریاست جمهور بتواند از این گزارش استفاده بکند و جایی تخلفی انجام شده است دستور بدهد تا به این موارد رسیدگی بگردد.

نماینده زابل گفت: گزارش دیوان محاسبات هیچگاه مغرضانه و خلق الساعه جمع آوری نشده است تا بیاید این مطلب را ارائه بدهد اصلا چنین چیزی وجود ندارد.

دهمرده با اشاره به صحبت های رئیس جمهور توضیح داد: من دهمرده با چند سال سابقه مدیریتی، دیگر الفبای مدیریتی را می دانم یعنی اگر گزارشی به یک مدیر داده می گردد آن مدیر با خواندن آن گزارش می فهمد که کجا مسئله ای هست و درصدد اصلاح آن برمی آید.

وی اضافه نمود: رئیس جمهور اگر معتقد است این گزارش غلط است چرا زمانی که این گزارش به صورت محرمانه به ایشان ارائه شد موارد غلط را اصلاح نکرد تا در اختیاردیوان محاسبات قرار بگیرد پس اینطور نبوده است که رئیس جمهور و اعضای دولت از شنیدن این گزارش غافلگیر بشوند.

این نماینده مجلس گفت: پس این طور نبوده است که این گزارش یکطرفه تهیه شده باشد و این انتظار رفتاری از آقای رئیس جمهور درست نبود یعنی به جای توبیخ افراد کم کار در دولت دست به یک رفتار ناشایست بزند که نه در شان رئیس جمهور است و نه دولت.

دهمرده با بیان اینکه مردم علاقه مند هستند که تخلفات شفاف بشوند. تاکید نمود: زمانی که آقای رئیس جمهور معتقد است با آوردن شرکت شستا به بورس درصدد شفافیت است پس در زمینه های تخصیص ارز به افراد هم با مردم شفاف باشند.

وی گفت: مردم این انتظار را نداشتند رئیس جمهور دست به چنین رفتاری بزند و خود آقای روحانی باید بداند این اتفاق باعث شد به خودشان هم لطمه وارد بگردد من اگر به جای ایشان بودم از این اتفاق به عنوان فرصت استفاده می کردم یعنی با توبیخ افراد صندلی خود را در بین مردم بالا می بردم نه این که پایین بیاورم یعنی آقای روحانی می توانست در این موضوع به صورت مثبت نگاه کند نه منفی.

نماینده زابل بیان داشت: اگر منِ مدیر بدانم که زیر مجموعه من مشکل دارد سریع این مشکل را یا با تذکر و یا با تعویض فرد بر طرف می کنم وگرنه اگر دست به این کارا نزنم آن وقت مشکل ازسمت من مدیر است.

دهمرده اضافه نمود: سوال من اینجاست چرا باید آقای رئیس جمهور از گزارش دیوان محاسبات در رابطه با تفریغ بودجه97 ناراحت بگردد؟ در پاسخ آن دو حالت وجود دارد یا دیوان محاسبات گزارش غلط به جامعه داده است که باید جوابگوی اعمالش باشد یا گزارش درست بوده است که باید مورد تشویق قرار بگیرد که این نشان دهنده شهامتی است که پنهانکاری ننموده است چرا با مدیرانی که درست عمل می نمایند بد رفتاری می کنیم.

وی با اشاره به بیانیه مکتوب رئیس دیوان محاسبات گفت: آقای روحانی چطور می گوید اطلاع نداشته است این مسئله طوری شده است که دیوان محاسبات نه به صورت شفاهی بلکه به صورت مکتوب اعلام نموده است آقای رئیس جمهور از قبل آگاه بوده است که این خود جای سوال دارد.

این نماینده مجلس درپایان بیان داشت: دیوان محاسبات هیچ موقع گزارش غلطی ارائه نمی دهد و صحبت های رئیس جمهور نشان دهنده ضعف مدیریتی وی است چرا چون دیوان محاسبات برای مسئولین گزارش نمی دهد بلکه وظیفه آن گزارش دقیق و مستند به مردم است و حق ندارد گزارش دروغ برای دلخوشی من نماینده یا شخص رئیس جمهور بدهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دهمرده: دیوان محاسبات هیچ وقت گزارش غلط ارائه نمی دهد، صحبت های رئیس جمهور نشان دهنده ضعف مدیریتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهمرده: دیوان محاسبات هیچ وقت گزارش غلط ارائه نمی دهد، صحبت های رئیس جمهور نشان دهنده ضعف مدیریتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید