طالبان: با حضور نظامیان خارجی در هیچ نشستی شرکت نمی کنیم

به گزارش حمایت از تولید ملی، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان بیان کرد تا زمانی که تمام نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند، این گروه در هیچ نشست صلحی در باره این کشور شرکت نخواهد کرد.

طالبان: با حضور نظامیان خارجی در هیچ نشستی شرکت نمی کنیم

محمدنعیم وردک امروز چهارشنبه در توئیتی این موضوع را اظهار داشت. این تصمیم گروه طالبان پس از آن گرفته شده است که آمریکا اظهار داشت نیروهای این کشور تا ماه سپتامبر در افغانستان حضور خواهند داشت و این تصمیم آمریکا خشم طالبان را برانگیخته است.

گروه طالبان پیش از این نیز هشدار داده بودند که اگر نیروهای خارجی در ماه می این کشور را ترک نکنند، آنها در حمله به نظامیان خارجی تجدید نظر خواهند کرد و مسئولیت آن را نیز برعهده آمریکا دانسته بودند.

نشست استانبول ترکیه برای صلح افغانستان قرار بود در 16 آوریل تحت ریاست ترکیه، سازمان ملل متحد و قطر برگزار گردد و گزارش ها حاکی از آن بود که در این نشست نوع نظام آینده، تقسیم قدرت و ایجاد دولت مشارکتی مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت که پیش از این طالبان گفته بود که آمادگی ندارند در نشست 16 آوریل در ترکیه حضور یابند اما اکنون آن را بطور کامل رد نموده اند.

با این اعلامیه گروه طالبان اکنون نشست ترکیه برای افغانستان که با کوشش زیاد آمریکا راه اندازی شده بود، بطور کامل باخت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "طالبان: با حضور نظامیان خارجی در هیچ نشستی شرکت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: با حضور نظامیان خارجی در هیچ نشستی شرکت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید