علیپور:سپک تاکرا ثابت کرد پتانسیل حضور در بازی های آسیایی را دارد

به گزارش حمایت از تولید ملی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمن های ورزشی، محمد علیپور با تاکید بر اینکه موفقیت های اخیر سپک تاکرا در مسابقات جهانی بانکوک در سایه یک کوشش جمعی بود، گفت: خوشبختانه تیم های ملی مردان و بانوان کشورمان در مسابقات جهانی بانکوک عملکردی رضایت بخش داشتند و ثابت کردند که پتانیسل و شایستگی حضور در بازیهای آسیایی جاکارتا را دارند.

علیپور:سپک تاکرا ثابت کرد پتانسیل حضور در بازی های آسیایی را دارد

وی ادامه داد: طی سال های اخیر انجمن سپک تاکرا به سبب برنامه محوری و تعامل بسیار خوب با استان ها توانست این رشته جذاب و پرطرفدار را در جهت موفقیت قرار دهد که این فرایند با کسب چهار مدال در رقابت های دنیای تایلند همراه بود.

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی اضافه کرد: برای نخستین بار در مسابقات چهارنفره شرکت کردیم که توانستیم در این بخش تیم خوب هند را ببریم و از مالزی یکی از قدرت های بزرگ سپک تاکرای دنیا یک گیم بگیریم . همچنین در بازی با چین قربانی اشتباه محرز داور تایلندی شدیم وگرنه چینی ها را هم می توانستیم شکست دهیم.

علیپور ضمن ابراز خشنودی از بیلان تیم ملی بانوان گفت: ملی پوشان بانوان ما در بانکوک واقعا فراتر از انتظار ظاهر شدند و بنده از نزدیک شاهد بودم که با چه روحیه و اراده ای به میدان می آمدند. البته تیم های ملی ما نسبت به گذشته جوانتر شده و به اعتقاد بنده، زحمات انجمن و همچنین کوشش وافر استانها در این توفیق ها نقش اساسی دارد. ضمن اینکه جا دارد از کادر فنی تیم های ملی مردان و بانوان و همچنین رسانه ها تشکر ویژه داشته باشم که در انعکاس اخبار واقعا سنگ تمام گذاشتند.

وی در مورد مذاکره اخیر خود با یک مربی مجرب خارجی برای استخدام وی توضیح داد: با این مربی مذاکرات خوبی داشتیم و در صورتی که با حضور سپک تاکرا در بازیهای آسیایی جاکارتا موافقت گردد قطعا وی را جذب خواهیم کرد ولی تا آن موقع به دلایلی از نام و کشور این مربی خود داری می کنیم.

علیپور که ریاست فدراسیون سپک تاکرای آسیای میانه را برعهده دارد، حضور نمایندگان ایران در اجلاس دنیای در بانکوک را مثمرثمر دانست و گفت: ایران مرکزیت کشورهای آسیای میانه را برعهده دار و کوششهای ما برای بسط و گسترش سپک تاکرا در 9 کشور منطقه در این نشست با رضایت مندی مسوولان فدراسیون دنیای و کنفدراسیون آسیا روبرو شد. البته ما به گونه ای برنامه ریزی نموده ایم که قراقستان، ازبکستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان را نیز به این جمع اضافه کنیم.

وی ادامه داد: انتخاب سهراب آزاد رئیس انجمن سپک تاکرای کشورمان به عنوان قائم مقام فدراسیون دنیای و انتخاب مجدد علی فولادی در هیات رئیسه این فدراسیون نیز برای ما اهمیت زیادی داشت. ما برای موفقیت های بیشتر احتیاج حیاتی به داشتن کرسی های مهم داریم و این دستاورد تازه را باید به فال نیک بگیریم. ضمن اینکه ایران برای نخستین بار میزبان جام دنیای سپک تاکرا شده و دکتر چاکاران رئیس فدراسیون دنیای در این خصوص و همچنین تمامی برنامه های ما قدردانی کرد. البته قرار است بزودی تاریخ دقیق برگزاری جام دنیای را اعلام کنیم.

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی در سرانجام ضمن تشکر از حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از سپک تاکرا، از کمیته های سپک تاکرای استانها و روسای هیات های انجمن های ورزشی در چهار گوشه کشور که تعامل خوبی با انجمن این رشته دارند تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود که سپک تاکرا بتواند بیش از پیش به سمت اعتلا و موفقیت گام بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "علیپور:سپک تاکرا ثابت کرد پتانسیل حضور در بازی های آسیایی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیپور:سپک تاکرا ثابت کرد پتانسیل حضور در بازی های آسیایی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید