عکاسی رنگی با وضوح بالا از مریخ ممکن می گردد

به گزارش حمایت از تولید ملی به نقل از دیجیتال ترندز، مریخ نورد Mars2020 در حال آماده سازی است و قرار است به مریخ ارسال گردد. به همین دلیل محققان مشغول تجهیز این مریخ نورد به ابزارهای حیاتی برای مأموریت مذکور هستند.

عکاسی رنگی با وضوح بالا از مریخ ممکن می گردد

این مریخ نورد به منطقه ای از ماه به نام دهانه Jezero می رود که در مرز حوضچه Isidis قرار گرفته است. محققان مدت هاست که توجهشان به این دهانه جلب شده و قصد تحقیق در آن را دارند.

با ارسال Mars2020 به مریخ دانشمندان می توانند اطلاعات مربوط به این دهانه را جمع آوری نمایند. محققان معتقدند در این منطقه یک دریاچه باستانی وجود داشته و حتی احتمالاً نوعی از حیات در این منطقه شکل بگیرد. البته در حال حاضر هیچ نشانی از حیات در منطقه وجود ندارد اما آنها معتقدند احتمالاً مواد معدنی در دهانه وجود دارد که در نتیجه وجود آب شکل گرفته اند. دانشمندان با آنالیز این مواد می توانند تحولات دریاچه در گذر زمان را آنالیز نمایند.

به همین دلیل مریخ نورد مذکور باید اطلاعاتی بصری از دهانهJezero جمع آوری کند. برای این منظور Mars 2020 به دو دوربین با وضوح تصویربرداری بالا به نام Mastcam-Z مجهز می گردد. این دوربین در هفته جاری در مریخ نورد نصب می گردد. مریخ نورد به یاری دوربینMastcam-Z می تواند تصاویر رنگی ثبت کند و جالب آنکه دوربین قابلیت زوم نیز دارد. این روند به دانشمندان یاری می نماید تا مواد معدنی و ساختار صخره ها و رسوبات ماه را آنالیز نمایند.

جیم بل محقق ارشد پروژه توسعه دوربینMastcam-Z در دانشگاه ایالتی آریزونا می گوید: Mastcam-Z نخستین دوربین رنگی مریخی خواهد بود که قابلیت زوم نیز دارد. به این ترتیب می تواند تصاویری سه بعدی با وضوح بالا ساخت.Mastcam-Z نقش مهمی در جمع آوری بهترین نمونه ها از دهانهJezero دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عکاسی رنگی با وضوح بالا از مریخ ممکن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکاسی رنگی با وضوح بالا از مریخ ممکن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید