نبود زیرساخت های روستایی باعث حاشیه نشینی در شهرها می گردد

به گزارش حمایت از تولید ملی و به نقل از شورای اسلامی استان زنجان، علی محمدی در جمع اعضای شورای اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه برخی روستائیان تنها در فصول بهار و تابستان ساکن روستاها هستند و در سرشماری لحاظ نشده اند، اضافه نمود: نبود زیرساخت های روستایی موجب مهاجر فرستی و حاشیه نشینی شهری می گردد.

نبود زیرساخت های روستایی باعث حاشیه نشینی در شهرها می گردد

وی ادامه داد: گرچه شوراها و شهرداران باید در برابر تصمیمات خود پاسخگو باشند اما نباید این پاسخگویی به دستگاه های نظارتی موجب هدر رفت انرژی و زمان کاری آن ها گردد.

محمدی با بیان اینکه برخی ایرادات کمیته تطبیق به مصوبات شورایی گله مندی مردم را در پی دارد، اضافه نمود: در بازدید مسئولان کشوری و استانی از شهرستان ها، اعضای شوراها باید به جلسات دعوت و نقش آفرین باشند.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهرستان خرمدره گفت: شوراهای شهرستان هنوز محل ثابت و مناسبی برای برگزاری جلسه و تأمین حق الجلسه ندارند.

رضا مرادی اضافه نمود: متأسفانه در توضیح وظایف و نحوه انجام وظایف شورای فرادست شفافیت وجود ندارد و در نتیجه این شوراها نمی توانند وعده های خود را محقق نمایند.

وی با بیان اینکه ضعف در آنتن دهی تلفن همراه، نبود اینترنت، نبود تلفن ثابت، نبود اعتبار کافی عمرانی، نبود آب آشامیدنی، جابجا نشدن تیرهای چراغ برق از مسائل روستاهای شهرستان خرمدره است، ادامه داد: امکانات و سالن های ورزشی، تملک زمین های روستایی به نفع بنیاد مسکن و منابع طبیعی و نبود آمبولانس در روستاها برای مواقع اضطراری ازجمله مسائل روستاییان بوده که موجب گله مندی آن ها شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نبود زیرساخت های روستایی باعث حاشیه نشینی در شهرها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود زیرساخت های روستایی باعث حاشیه نشینی در شهرها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید