پرداخت 12.5 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی

به گزارش حمایت از تولید ملی، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته، 12 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شد.

پرداخت 12.5 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی

حبیب یزدان پناه اظهار کرد: این میزان تسهیلات از سوی پست بانک، صندوق کارآفرینی امید، توسعه و تعاون، بانک ملت و بانک سپه با هدف رونق دریافت صنایع دستی روستایی و عشایری پرداخت شده است.

به گزارش حمایت از تولید ملی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، وی میزان صادرات صنایع دستی خراسان شمالی در سال 98 را 10 هزار دلار برشمرد و اضافه نمود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال 97، افزایش 25 درصدی داشته است.

وی بیان نمود: عمده این فراوریات صنایع دستی فرش، گلیم، دست بافته های داری، سفال، سرامیک و نساجی بود که به کشورهای چین، لهستان، ترکیه، ایتالیا و سوئد صادر شد.

یزدان پناه با اشاره به تأثیرات کرونا بر صادرات صنایع دستی توضیح داد: به این حوزه هم همانند حوزه گردشگری آسیب هایی واردشده که با بسته های حمایتی که در نظر گرفته شده و دولت نیز در دست آنالیز دارد، امیدواریم بتوانیم بخشی از اثرات منفی در حوزه صنایع دستی و گردشگری را برطرف کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: هم اکنون 61 رشته صنایع دستی در استان فعال است و بیش از 15هزار صنعتگر و هنرمند درزمینهٔ فراوری این صنایع فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرداخت 12.5 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 12.5 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید