کرونا عامل برکناری وزیر فرهنگ تونس شد

به گزارش حمایت از تولید ملی، هشام الشمیشی نخست وزیر تونس ولید الزیدی وزیر امور فرهنگی این کشور که به تازگی از مجلس رای اعتماد گرفته بود و با برنامه مقابله با شیوع ویروس کرونا در تونس مخالفت داشت را برکنار و حبیب عمار وزیر گردشگری را با حفظ سمت، سرپرست این وزارتخانه کرد.

کرونا عامل برکناری وزیر فرهنگ تونس شد

پایگاه اطلاع رسانی عربی 21 روز سه شنبه نوشت که تصمیم المشمیشی نخست وزیر تونس برای برکناری وزیر فرهنگ این کشور پس از آن انجام شد که الزیدی در سخنانی گفته بود که از توقف برنامه های فرهنگی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا امتناع خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، الزیدی وزیر فرهنگ برکنار شده تونس در ملاقات با تعدادی از هنرمندان معترض در مجتمع شهر فرهنگ در پایتخت این کشور اعتراض خود علیه تصمیم دولت برای متوقف کردن همه نمایشگاههای هنری و فرهنگی به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا را بیان کرد.

وزیر فرهنگ برکنار شده تونس اضافه نمود: این وزارتخانه هیچ اطلاعیه ای مبنی بر ممنوعیت برگزاری نمایشگاهها و فعالیت های فرهنگی صادر نکرده و در گذشته نیز تصمیمی برای اجرای این کار نداشته است.

وی اضافه نمود: این وزارتخانه مانع انجام فعالیت های هنرمندان نخواهد شد و ابلاغیه های نخست وزیر را اجرا نمی نماید.

قابل توجه اینکه الشمیشی نخست وزیر تونس در جریان رایزنی ها برای تشکیل دولت خود، پس از آنکه الزیدی با گذاشتن پُستی در شبکه های اجتماعی بیان کرد که از وزیر شدن خودداری می نماید، او را از لیست وزرای خود کنار گذاشت، اما با دخالت قیس سعید رئیس جمهوری تونس، وی در لیست وزرای پیشنهادی نهاده شد و به عنوان وزیر فرهنگ این کشور انتخاب شد.

الزیدی در 30 آوریل 1986 در شهر تاجروین در استان الکاف تونس به جهان آمد و دو سال پس از تولد بر اثر بیماری، نابینا شد.

وی که 34 سال سن دارد، تحصیل خود را از سال 1993 در مدرسه ابتدایی نابینایان النور شروع کرد و در حالی که مادرش قصد داشت او را به دلیل شرایط جسمی از مدرسه باز دارد، اصرار او موجب شد تا درس را ادامه دهد و دوره ابتدایی و متوسطه خود را بین سال های 2000 تا 2006 پشت سر بگذارد.

وی سپس به دانشگاه وارد شد و یکسال قبل مدرک دکترای خود را در رشته تخصصی زبان و زبانشناسی از دانشکده ادب، هنر و علوم انسانی دانشگاه منوبه دریافت کرد.

مجلس تونس در نیمه اول شهریور سال جاری به دولت هشام المشیشی نخست وزیر جدید این کشور رای اعتماد داد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "کرونا عامل برکناری وزیر فرهنگ تونس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا عامل برکناری وزیر فرهنگ تونس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید