دستگاه ها برای مدیریت تالاب ها همکاری نمایند

به گزارش حمایت از تولید ملی، مدیرکل اکو سیستم های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که برای مدیریت تالاب ها حرکت رو به جلویی آغاز نموده ایم، گفت: تالاب ها اکوسیستم های حساسی هستند و برای مدیریت تالاب ها نیازمند مشارکت همه دستگاه ها هستیم.

دستگاه ها برای مدیریت تالاب ها همکاری نمایند

به گزارش ایسنا، مسعود باقرزاده کریمی در یک برنامه رادیویی به مناسبت روز جهانی تالاب ها گفت: تالاب ها دارای سیستم های حساسی هستند. اغلب تالاب ها در پایین دست حوزه قرار گرفته اند و هر اتفاقی که در بالا دست بیفتد روی تالاب اثر می گذارد. مدیرکل اکو سیستم های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این که برای مدیریت تالاب ها نیازمند هماهنگی و همکاری هستیم، گفت: خوشبختانه برای مدیریت تالاب ها حرکت رو به جلویی را آغاز نموده ایم اما این اصلاً کافی نیست و ضروری است که در زمینه های قوانین و مقررات، اصلاح چارچوب ها و ساختارهای دستگاه های اجرایی و مشارکت مردمی، قدم های بیشتری برداریم.

در ادامه برنامه محمدحسین بازگیر - رییس اداره محیط زیست شهر تهران- ضمن اشاره به این که تالاب ها یکی از اکوسیستم های ارزشمند موجود در کشور هستند، گفت: تالاب ها خدمات زیادی برای کشورها دارند و علاوه بر خدمات اکولوژیک در فراوری بیومس، ایجاد لطافت در هوای منطقه، تعدیل دما، تامین منابع آب های زیرزمینی، تغذیه آب خوان ها نقش به سزایی دارند. وی اضافه نمود: علاوه بر این، تالاب ها در خدمات گردشگری و رونق سرزمینی یک منطقه بسیار موثر هستند و به رونق مالی مناطق از نظر کشاورزی یاری می نمایند. به همین دلیل ارزش تالاب ها از اراضی کشاورزی بیشتر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "دستگاه ها برای مدیریت تالاب ها همکاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه ها برای مدیریت تالاب ها همکاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید