راهکاری استثنایی برای کاهش فشارخون، دیابتی ها استحمام با آب گرم را فراموش نکنند

به گزارش حمایت از تولید ملی، استحمام با آب گرم افزون بر القای احساس شادابی به افراد، اثربخشی فوق العاده ای برسلامت بدن و جلوگیری از بروز بیماری های خطرناک دارد.

راهکاری استثنایی برای کاهش فشارخون، دیابتی ها استحمام با آب گرم را فراموش نکنند

به گزارش خبرنگار ، به گفته کارشناسان استحمام با آب گرم به مدت یک ساعت می تواند اثری مشابه انجام ورزش به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری قند خون داشته باشد.

استحمام با آب گرم سبب ترشح مواد شیمیایی ویژه ای دربدن می گردد که به نرم شدن رگ های خونی یاری می نماید و از شدت فشارخون می کاهد.به گفته کارشناسان استحمام با آب گرم می تواند راهکاری مناسب برای حفظ سلامت بدن به ویژه افراد سالمند باشد که به دلایل مختلف امکان ورزش درخارج از خانه را ندارند.

پژوهش ها نشان می دهند استحمام با آب گرم می تواند سبب کاهش سطح التهاب بدن گردد و به این ترتیب مانع از بالا رفتن فشار یا قند خون گردد.پژوهش درباره اثربخشی استحمام با آب گرم بر کاهش قند و فشارخون از طریق دانشمندان دانشگاه (Loughborough) اجرا شده است.

کارشناسان در این پژوهش نمونه خون 10 مرد داوطلب آزمایش را پیش و پس از استحمام با آب گرم به مدت یک ساعت مورد آنالیز قرار داده و دریافتند سطح قند خون و التهاب بدن آن ها پس از سرانجام استحمام کاهش یافته است.

عوارض وجود التهاب در بدن

التهاب در بدن می تواند زمینه ساز بروز انواع بیماری ها ازجمله آسم و آلرژی، بیماری سلیاک، بیماری التهابی کرون و حتی نارسایی عملکرد اعضای بدن و احتیاج به پیوند عضو گردد.

حمام با آب گرم سبب آزاد شدن اکسید نیتریک می گردد که رگ های خونی را شُل می نماید و به این ترتیب سبب کاهش فشارخون در افراد می گردد.

افزون بر کاهش قند و فشارخون، کارشناسان پیش تر دریافتند استحمام با آب گرم می تواند سبب کاهش ابتلای افراد به افسردگی و مشکل های روحی روانی گردد.

افراد سالمندی که به استحمام هفتگی اهمیت می دهند و افزون بر استحمام به سونای بخاریا خشک نیز می روند بیش از دیگران عمر می نمایند.

استحمام با آب گرم به ویژه در روز های سرد، برفی و بارانی که خروج از خانه برای انجام ورزش برای سالمندان مشکل است می تواند جایگزینی فوق العاده برای حفظ سلامت بدن باشد.

آمار ها نشان می دهند حدود یک چهارم افراد بزرگسال در سراسر دنیا از بیماری فشارخون بالا رنج می برند، فشارخون بالا می تواند زمینه ساز بروز مشکل های سلامت، چون آسیب بینایی، نارسایی کلیه، سکته مغزی و حمله قلبی گردد.

کارشناسان به افراد دارای فشارخون بالا توصیه می نمایند در کنار رعایت رژیم خوراکی، اجتناب از مصرف نمک به میزان زیاد، ورزش انجام دهند و دربازه های زمانی استاندارد فشارخون خود را اندازه گیری و به پزشک مراجعه نمایند.

نتیجه های این پژوهش درمجله فیزیولوژی کاربردی (the Journal of Applied Physiology) منتشر شده است.منبع:Dailymail

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راهکاری استثنایی برای کاهش فشارخون، دیابتی ها استحمام با آب گرم را فراموش نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکاری استثنایی برای کاهش فشارخون، دیابتی ها استحمام با آب گرم را فراموش نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید