سهمیه مهارت آموزی فنی وحرفه ای مرکزی سال جاری به طورکامل محقق می گردد

به گزارش حمایت از تولید ملی، سعیدرضا شاه محمدی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مجموع تعهدات درنظر گرفته شده برای مهارت آموزی دو بخش آزاد و دولتی در استان مرکزی پنج میلیون و 100هزار نفر ساعت است که در بخش دولتی تاکنون دو میلیون و 900هزار نفر ساعت و در بخش آزاد نیز یک میلیون و 900هزار ساعت آموزش تاکنون به انجام رسیده است.

سهمیه مهارت آموزی فنی وحرفه ای مرکزی سال جاری به طورکامل محقق می گردد

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی اضافه نمود: با توجه به روند کنونی در امسال، تا خاتمه سال تعهدات مهارت آموزی بخش دولتی و آزاد از سوی فنی و حرفه ای استان مرکزی به طور کامل اجرایی می گردد.

شاه محمدی اعلام کرد: در حال حاضر در استان مرکزی 21 مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای و حدود 200 آکادمی آزاد فعال به امر مهارت آموزی مشغول هستند و با توجه به فقر مهارتی جامعه و بیکاری، با افزایش مهارت و توسعه دانش در کنار آن می توان به کاهش بیکاری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی یاری کرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی خاطرنشان ساخت: به همین دلیل تشکیل شورای مهارت آموزی در استان مرکزی با هدف برقراری تعامل و ارتباط بیشتر بین مجموعه متولیان مهارت در استان ازجمله صنایع، دانشگاه ها، آموزش و پرورش و فنی حرفه ای در دستور کار نهاده شد.

وی توضیح داد: به منظور گسترش مهارت آموزی در استان مرکزی، هم اکنون دو طرح کارورزی دانش اموختگان دانشگاهی و همچنین ایران مهارت در دست اجرا است که در صورتی که خروجی مطلوبی داشته باشد در اشتغال جوانان موثر است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: چنانچه بتوان به نحو مطلوب مهارت آموزی را در جامعه به عنوان یک ضرورت در راستای اشتغال و برطرف بیکاری نهادینه کرد، با ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان و بیکاران و گسترش کارآفرینی در جامعه، بخش مهمی از مسائل مالی و اجتماعی برطرف می گردد و فنی و حرفه ای استان مرکزی این مهم را در دستور کار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سهمیه مهارت آموزی فنی وحرفه ای مرکزی سال جاری به طورکامل محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه مهارت آموزی فنی وحرفه ای مرکزی سال جاری به طورکامل محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید