طلاق در روستاها به صورت معناداری افزایش یافته است

به گزارش حمایت از تولید ملی ، محمدتقی کرمی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در حاشیه کنگره ملی خانواده در پنل عوامل و پیامدهای نرخ رشد طلاق با اشاره به اینکه موضوع طلاق امروزه بر شرایط جامعه تاثیرگذار است، گفت: امروز کارشناسان شرایط طلاق را به سه رویکرد تقسیم نموده اند که در رویکرد اول شرایط طلاق را بحرانی و فروپاشی خانواده ها می دانند، در رویکرد دوم می گویند وضعیت عادی است و رویکرد سوم رویکردی است که نه وضعیت بحرانی است و نه اتفاق خاصی در این حوزه افتاده است.

طلاق در روستاها به صورت معناداری افزایش یافته است

وی ادامه داد: نرخ خام طلاق در جامعه رو به افزایش است و از 80 هزار به 150 هزار طلاق در سال رسیده است.

کرمی با بیان اینکه الگوی های همسرگزینی در حال تغییر است، گفت: در گذشته در حوزه همسرگزینی نظر خانواده مهم بود، اما امروز تفاوت پیدا نموده و فردگزینی جایگزین شده است و همین عامل باعث شده طلاق افزایش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه طلاق یکی از مهمترین مسائل اجتماعی است، اضافه نمود: وقتی طلاقی صورت می گیرد به دنبالش یک سری مسائل اجتماعی و ناهنجاری ها ایجاد می گردد.

وی با بیان اینکه متاسفانه طلاق در روستاها افزایش معناداری پیدا نموده است، گفت: طلاق به خودی خود نمی تواند مساله باشد اما آثاری که برجامعه می گذارد مساله است.

کرمی اضافه نمود: خانواده هنوز هم مهمترین مساله در جامعه ایرانی است و هیچ گاه در این خصوص مسئله ای نداریم چرا که خانواده های ایرانی همواره مواظب خود هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم طباطبایی با بیان اینکه طلاق برای خانواده های ایرانی دردآور است چرا که وقتی زوج از هنم جدا می شوند 2 نسل را درگیر می نمایند، گفت: با وقوع طلاق، اطرافیان زن و شوهر با یکدیگر دچار مناقشه می شوند و اگر این زن و شوهر که می خواهند طلاق بگیرند فرزندی داشته باشند، آثاری را بر فرزندان خود تحمیل می نمایند و این مسئله ای است که طلاق برای جامعه ایجاد می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طلاق در روستاها به صورت معناداری افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلاق در روستاها به صورت معناداری افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید