آشنایی با عجایب هفتگانه جدید دنیای مدرن

به گزارش حمایت از تولید ملی، عجایب هفتگانه بسیار مورد توجه جهانیان هستند و حداقل یکبار در سال در مورد آن ها خبر یا نکته ای می شنویم. این بناهای فوق العاده به این دلیل لقب شگفتی را به خود اختصاص داده اند که قدرت مهندسی و تکنیک های معماری استفاده شده برای ساخت آن ها، ناشناخته بوده و بسیار از دوره آن ها جلوتر و پیشروتر بوده است. غول رودس Colossus of Rhodes در یونان، معبد آرتمیس Temple of Artemis در افسوس Ephesus، ترکیه، مجسمه زئوس Statue of Zeus در المپیا Olympia، یونان، باغ های معلق بابل Hanging Gardens of Babylon در عراق امروزی، فانوس اسکندریه Lighthouse of Alexandria در مصر، آرامگاه هالیکارناسوس Mausoleum of Halicarnassus در ترکیه امروزی و هرم بزرگ جیزه Great Pyramid of Giza در مصر عجایب هفتگانه جهان باستان هستند که البته تقریبا به طور کامل از بین رفته اند و تنها یکی از آن ها باقی مانده است. تنها باقی مانده از این فهرست، هرم بزرگ جیزه Great Pyramid of Giza در مصر است که تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان و قدیمی ترین آن ها محسوب می شود، اما عجایب هفتگانه جدید نیز که در سال 2007 به وسیله یک نظرسنجی جهانی انتخاب و معرفی شدند، هیچ کم از عجایب هفتگانه قدیم ندارند. تک به تک این مکان های شگفت انگیز دارای ویژگی های خارق العاده هستند و خوشبختانه هنوز پابرجا مانده اند و می درخشند. بسیاری از ما علاقه داریم از این مکان های شگفتی آفرین بازدید کنیم یا حداقل برخی از آن ها را از نزدیک ببینیم، اما از آنجایی که سفر برای بازدید از عجایب هفتگانه هزینه بسیار زیادی دارد و بسیار گران تمام می شود، ما تصمیم گرفته ایم عجایب هفتگانه جهانی مدرن را که بسیار تماشایی و شگفت انگیز هستند به شما معرفی کنیم. برای آشنایی با عجایب هفتگانه جهان با خبرنگاران همراه شوید.

آشنایی با عجایب هفتگانه جدید دنیای مدرن

آشنایی با عجایب هفتگانه دنیا: پترا در اردن

پترا Petra یکی از عجایب هفتگانه جدید و از تحسین شده ترین نقاط دنیا است. این منطقه که بین دریای مرده Dead Sea و دریای سرخ Red Sea قرار گرفته، از نخستین روزهای حیات انسان ها، دارای سکنه بوده، ولی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن به حساب می آید. در حدود سال 300 قبل از میلاد مسیح، پادشاهان سلسله نبتیان سعی کردند با ساختن بناهایی بی نظیر درون صخره های سرخ رنگ این منطقه، عظمت فرهنگی خود را به نمایش بگذارند. شهر گل سرخ یا همان پترا Petra آنچنان زیبا و شگفت انگیز است که می توانید هر چقدر که دلتان می خواهد بایستید و با شگفتی به منظره رو به رویتان خیره شوید؛ همه کسانی که به پترا Petra می آیند، همین کار را انجام می دهند. شما می توانید یک هفته یا بیشتر در کشور اردن وقت بگذرانید، فانتزی شب های عربی را زندگی کنید، در زیبایی شهر گمشده پترا Petra غرق شوید، عمق و وسعت صحرا را درک کنید و با هزینه ای مناسب یک زندگی ماجراجویانه را تجربه نمایید.

آشنایی با عجایب هفتگانه دنیا: تاج محل در هند

وقتی از عجایب هفتگانه جدید در دنیا صحبت می کنیم، بنای باشکوه تاج محل یکی از اولین نام هایی است که به ذهن خطور می کند. شاید هندوستان کشوری وسیع و پر تنوع باشد، اما این بدان معنی نیست که نمی توانید به آن سفر کنید و گوشه به گوشه آن را ببینید. تاج محل نه تنها شناخته شده ترین بنا در هند به شمار می رود و از عجایب هفتگانه دنیای مدرن است، از آن به عنوان مشهورترین سند و سمبل قدرت عشق در دنیا نیز یاد می شود. ساخت این زیباترین آرامگاه دنیا که نامش را از نام ممتاز محل، همسر محبوب امپراطور شاه دنیا گرفته اند، از زمان مرگ این بانو در سال 1631 آغاز شد و حدود 20000 کارگر، نزدیک به 22 سال کار کردند تا ساخت آن را به انتها برسانند. این ساختمان بر پایه مخلوطی از معماری ایرانی، هندی و اسلامی بنا شده و برادران ایرانی به نام احمد لاهوری و برادرش استاد حمید لاهوری سازنده آن بوده اند.

آشنایی با عجایب هفتگانه دنیا: ماچو پیچو در پرو

پرو دارای یک میراث فرهنگی غنی است که کاملا بی همتا به نظر می رسد. کل کشور پرو می تواند یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به شمار برود، اما ماچوپیچو Macchu Picchu به کنندگی از کل این کشور برای بودن در فهرست عجایب هفتگانه دنیای مدرن انتخاب شده است. ماچو پیچو Machu Picchu یکی از آن مکان های فوق العاده است که در تخیلات و آرزوهای هر گردشگری وجود دارند. این مکان خارق العاده که در فهرست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است، در سرتاسر دنیا به زیبایی و داشتن ویژگی های شگفت انگیز شهرت دارد و این شهرت بی دلیل نیست. همچنین، پیشنهاد می کنیم در سفر به این منطقه به بازدید از لیما Lima، بزرگترین کویر نمک در دنیا و بولیوی کشور همسایه پرو بروید، چرا که به اندازه پرو زیبا و تماشایی هستند.

آشنایی با عجایب هفتگانه دنیا: چیچن ایتزا در مکزیک

ممکن است قبلا به مکزیک سفر کرده باشید و مایان ریوییرا Mayan Riviera، پوئرتو والارتا Puerto Vallarta و آکاپولکو Acapulco را بهتر از هر نقطه دیگری در این کشور بشناسید؛ اما آن بنایی که در مکزیک قرار گرفته است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به شمار می رود، چیچن ایتزا Chichen Itza هست. چیچن ایتزا Chichen Itza اثری باستانی از تمدن مایا است که در کشور مکزیک واقع شده و یکی از زیباترین نقاط دنیا و از عجایب هفتگانه دنیای مدرن محسوب می شود. در این نقطه از مکزیک می توانید نمایشی مهم از فرهنگ های مایایی و تولتک را از نزدیک ببینید.

آشنایی با عجایب هفتگانه دنیا: مسیح منجی در برزیل

برزیل مانند بهشت است و به همین دلیل منطقی به نظر می رسد که حداقل یکی از عجایب هفتگانه جدید در این کشور قرار گرفته باشد. مجسمه مسیح منجی Christ the Redeemer درصدر فهرست مکان های دیدنی شهر ریودوژانیرو در برزیل قرار گرفته است و یکی از مهمترین بناهای این کشور و از عجایب هفتگانه دنیای مدرن محسوب می شود. این مجسمه 38 متری که در ارتفاع 710 متری بالای کوه کورکووادو Corcovado قرار گرفته است و بزرگترین مجسمه ساخته شده از مسیح در دنیا است، نمایی بی نظیر از کوه کورکووادو Corcovado و شهر زیبای ریو ارائه می کند. مجسمه باشکوه مسیح نجات دهنده Christ the Redeemer که در زبان محلی با عنوان Cristo Redentor خوانده می شود، اغلب درصدر فهرست نقاط مورد علاقه گردشگران سرتاسر دنیا که به برزیل سفر می کنند، قرار می گیرد. مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح را در حالیکه دستان خود را کاملا باز کرده، نشان می دهد که این حالت نشان دهنده پذیرش همه انسان ها در آغوشش است. برای رسیدن به این مجسمه خارق العاده که سالانه دو میلیون بازدید کننده از آن بازدید می کنند، قطار و تاکسی های خطی وجود دارند، اما همچنین می توانید با یک پیاده روی که حدودا 40 دقیقه طول می کشد خودتان را برای تماشای آن به بالای کوه برسانید. در سفر به ریو، همچنین می توانید از سواحل ماسه سفید و آب های شفاف آن در هر زمان از سال لذت ببرید. قایق سواری شبانه در ساحل کوپاکابانا Copacabana نیز بسیار لذت بخش است که البته کمی گران تمام می شود.

آشنایی با عجایب هفتگانه دنیا: کلسئوم

رم را با عنوان شهر ابدی می شناسند و این شهر شگفت انگیز جایگاه ششمین بنا از عجایب هفتگانه جدید دنیا، یعنی کلسئوم Colosseum است. کلسئوم Colosseum در رم که بزرگترین و مشهورترین آمفی تئاتر در میان بناهای رومی در دنیا و بزرگ ترین آمفی تئاتر دنیا به شمار می رود، در سال 72 بعد از میلاد مسیح توسط امپراطوری روم ساخته شده و در سال 80 بعد از میلاد مسیح تکمیل شده است و حتی امروزه نیز به عنوان یک الگو برای ساخت ورزشگاه های مدرن و یکی ازعجایب هفتگانه دنیای مدرن به شمار می رود. در حال حاضر، این بنا که در تضاد کامل با بناهای مدرن اطرافش می باشد، سرپا ایستاده و یادآوری دائمی از دوران باستانی و تاریخ گسترده رم به شمار می رود. سفر کردن به ایتالیا همیشه یک تجربه جدید است؛ حتی اگر قبلا در این کشور که بخش بزرگی از فرهنگ غربی از آن ظهور کرده، سفر کرده باشید. بازدید از این کشور و پایتخت بزرگ آن، رم چیزی است که ارزش تکرار کردن دارد؛ سکه انداختن در فواره تروی Trevi Fountain، بازدید از موزه واتیکان Vatican Museum یا قدم زدن در مرکز شهر رم، همه این ها حتی اگر تکراری باشند، لذت بخش هستند. در سفر به این شهر، حتما قهوه اسپرسو نوش جان کنید؛ حتما پیتزا بخورید و تحقیق کنید که آیا واقعا بهترین پیتزا در دنیا هست یا خیر.

آشنایی با عجایب هفتگانه دنیا: دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین Great Wall of China بیش از 2000 سال قدمت دارد و از عجایب هفتگانه جدید دنیا به شمار می رود. این دیوار تماشایی یک جاذبه گردشگری فوق العاده محبوب است و از عجایب هفتگانه دنیای مدرن به شمار می رود که مردم از سرتاسر دنیا برای راه رفتن بر روی این بزرگترین سازه ساخت دست انسان در دنیا به کشور چین سفر می کنند. اگر دیوار بزرگ چین Great Wall of China در فهرست مکان های محبوب شما برای بازدید قرار گرفته است، بهتر است هرچه زودتر تا این دیوار ناپایدار پابرجاست، به چین سفر کنید، زیرا انتظار می رود در عرض کمتر از دو دهه، بر اثر فرسایش، چیز زیادی از این دیوار بزرگ و شگفت انگیز باقی نماند. درست است که دیوار بزرگ چین Great Wall of China هفتمین و آخرین مورد در عجایب هفتگانه جدید دنیا محسوب می شود؛ اما معبدها و بناهای بسیار مهم باستانی دیگری در کشور های چین و ژاپن و در شهرهایی مانند کیوتو یافت می شوند که آن ها نیز ارزش آن را دارند که در این فهرست قرار بگیرند.

منبع: همگردی

به "آشنایی با عجایب هفتگانه جدید دنیای مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با عجایب هفتگانه جدید دنیای مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید