راهنمای سفر به پکن

به گزارش حمایت از تولید ملی، راهنمای مسافرتی به پکن | Travel Guide To Beijing

پکن، پایتخت کشور پهناور چین و یکی از پرجمعیت ترین شهرها این کشور به شمار می رود. این شهر همچنان آثار و بناهای تاریخی 5000 ساله ای را از گذشتگان در خود نگه داشته است و از همین رو سبب شده تا سالانه گردشگران زیادی به این شهر چینی سفر نمایند. البته المپیک 2008 هم نقش مهمی در شناساندن شهر پکن به عنوان یکی از عظیم ترین شهرهای جذاب برای جهانگرد ها و تبدیل این شهر به شهری بین المللی داشت. اما مانند هر مقصد گردشگری دیگری ضروری است تا اطلاعاتی نظیر جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و همچنین رستوران و هتل های مناسب برای اقامت در این شهر را داشته باشید. از همین رو خبرنگاران در راهنمای سفر به پکن میخواهد تا اطلاعات مورد احتیاج برای سفر به جهانگردی ترین شهر چین را در اختیارتان بگذارد؛ با ما در سفر به پکن همراه باشید.

راهنمای سفر به پکن

موقعیت جغرافیایی پکن

شهر پکن، پایتخت کشور چین بوده و از لحاظ جغرافیایی در شمال این کشور قرار گرفته است. مساحت شهر پکن در کشور چین، 1300 کیلومتر مربع بوده و جمعیت حاضر در این شهر طبق آمار سرشماری که در سال 2015، اجرا شده حدود 21700000 نفر است. پکن دومین شهر پرجمعیت چین پس از شانگهای و مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور است.

مختصری از تاریخ شهر پکن

شهر پکن دارای تاریخ دیرینه و پر فراز و نشیبی می باشد. قدمت این شهر به بیش از 3000 سال پیش بر می گردد. این شهر پایتخت سلسله های جین، یوان، مینگ و چینگ بوده و 34 پادشاه دودمان های مختلف کشور چین بوده است. پس از تأسیس جمهوری خلق چین به ویژه پس از اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز در بیش از 30 سال گذشته، این شهر شاهد تغییرات عظیمی شده است. به طوری که ساختمان های مدرن احداث شده و تبادلات داخلی و بین المللی آن روز به روز گسترده تر شده و اکنون این شهر به یکی از شهرهای عظیم بین المللی تبدیل شده است. در این شهر آثار تاریخی و سیمای مدرن باهم به خوبی تلفیق شده و دنیاگردان داخلی و خارجی زیادی به خود جلب نموده است. در سال های اخیر، این شهر سالانه چند میلیون دنیاگرد خارجی و ده ها میلیون دنیاگرد داخلی را پذیرفته است.

اطلاعات ضروری شهر پکن در چین

آب و هوای شهر پکن

شرایط آب و هوای شهر پکن، با توجه به شرایط جغرافیایی که دارد، همیشه بارانی است. در این شهر تابستان ها گرم و مرطوب بوده و زمستان ها سرد و خشک است. هترین زمان برای سفر به پکن، ماه های سپتامبر و اکتبر (شهریور و مهر) است که مصادف با (پاییز طلایی) و زیبای این شهر می گردد. شهر پکن تابستان های بسیار گرم و طاقت فرسایی دارد و اما در این فصل میزبان خیل عظیمی از دنیاگردان است.

هزینه اقامت در شهر پکن

با توجه به این که سالانه شهر پکن، میزبان مسافران متعددی است، بنابراین تعداد زیادی هتل در این شهر وجود دارد که هر کدام به نوبه خود می توانند اقامت خوب و خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورند. در ادامه مطلب راهنمای سفر به پکن ما به حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر می پردازیم و همچنین چند هتل مناسب را هم معرفی خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر پکن

  • هتل رافلز پکن (Raffles Beijing Hotel)

هتلی 5 ستاره در شهر پکن، که در سال 2012 در بین 100 هتل برنده بهترین هتل شده است. فضای داخلی هتل بسیار شیک و فوق العاده است، همچنین هتل رافلز به دلیل نزدیکی به مراکز خرید وانگ فوجینگ؟ شهر ممنوعه و میدان تیان از اهمیت خاصی بین دنیاگردان برخوردار است. تمامی امکانات رفاهی و تفریحی که احتیاج دارید را در این هتل می توانید در اختیار داشته باشید.

شماره تلفن: 020861056137766

شماره فکس: 020861065137766

وب سایت: www.raffles.com

آدرس: چین - پکن Bei Jing Fan Dian Lai Fo Shi، DongDan، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، 100005

  • هتل پارک پلازا پکن (Park Plaza Wangfujing)

یکی از بهترین هتل های شهر پکن، هتل پارک پلازا است. این هتل در قلب این شهر واقع شده است جزء هتل های 4 ستاره واقع شده است. با توجه موقعیت مکانی این هتل برای کسانی که جهت امور تجاری و خرید ، استراحت و یا گردش به پکن سفر نموده اند، بهترین انتخاب است. از جمله امکانات این هتل باشگاه ورزشی مجهز، ماساژ، دوچرخه سواری، خدمات خانه داری، خدمات کپی و فکس، خدمات شستشوی لباس، خدمات واکس کفش، صرافی، پذیرش و تحویل سریع و 24 ساعته، سرویس ترانسفر فرودگاهی، مرکز تجاری، سالن زیبایی، صندوق امانات، فروشگاه ، تهویه، قابلیت اتصال به اینترنت پر سرعت رایگان، سالن کنفرانس، خدمات دنیاگردی، بوفه صبحانه، سه رستوران، صرافی پارکینگ و . . . را می توان نام برد.

شماره تلفن: 00861085221999

وب سایت : www.parkplaza.com

آدرس: چین - پکن Li Ting Jiu Dian Long Ting، DongDan، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، 100010

  • هتل هولو پکن (The HuLu Hotel)

هتلی بسیار خوب در یک محیط آروم و تمیز به نام هتل هولو واقع شده است. این هتل 3 ستاره از کارکنان بسیار خوش برخورد و حرفه ای بهره می برد و ضمناً به مراکز تجاری و رفاهی شهر هم بسیار نزدیک است. با توجه به 3 ستاره بودن آن در برابر خدمات خوبی که ارائه می دهد بسیار هم مقرون به صرفه است.

شماره تلفن: 00861065439229

وب سایت: www.thehuluhotel.com

آدرس: چین - پکن 49号-103 Yan Yue Hu Tong، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، 100010

  • هتل ماریوت سیتی وال پکن (Beijing Marriott Hotel City Wall)

هتل 5 ستاره ماریوت سیتی وال یکی از بهترین هتل های شهر پکن هست. فاصله هتل تا مراکز دیدنی شهر مثل پارک المپیک ، شهر ممنوعه ، معبد آسمانی ، میدان تیان آن من، مراکز خرید مروارید و ابریشم و نزدیک ترین ایستگاه مترو تنها 5 دقیقه است. از امکانات این هتل لوکس میشه به استخر سرپوشیده، سونا و جکوزی، ماساژ درمانی، مرکز سلامت و آب گرم، باشگاه بدنسازی پیشرفته، خدمات خانه داری، خدمات کپی و فکس، خدمات شستشوی لباس، خدمات واکس کفش، صراف، پذیرش و تحویل سریع و 24 ساعته، سرویس ترانسفر فرودگاهی، مرکز تجاری، آسانسور، صندوق امانات، فروشگاه، تهویه، قابلیت اتصال به اینترنت پر سرعت رایگان، سالن کنفرانس، آسانسور، خدمات دنیاگردی، کرایه اتومبیل، باغ، بوفه صبحانه، پنج رستوران که انواع غذاهای شرقی و بین المللی رو سرو می نمایند، صرافی، انبار بار و چمدان، سرویس نگه داری از کودک ، پارکینگ و . . . را نام برد.

شماره تلفن: 00861058118888

وب سایت : www.marriott.com

آدرس: چین - پکن Bei Jing Wan Hao Jiu Dian، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، 100600

هزینه خورد و خوراک در شهر پکن

درشلوغ ترین شهر کشور چین، پکن برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 30 یوان را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید 150 یوان پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر پکن تقریبا ارزان تر است و مبلغ 30 یوان می باشد. اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر 3 یوان بپردازید. در ادامه راهنمای سفر به پکن می خواهیم چند رستوران در این شهر را برایتان معرفی کنیم.

رستوران های پیشنهادی در شهر پکن

  • رستوران کپیتال ام (Capital M Restaurant)

در میان بهترین رستوران های پکن، اگر می خواهید خوش طمع ترین غذاهای چینی را امتحان کنید رستوران کپیتال گزینه مناسبی برایتان است. اما باید بدانید که قیمت منوهای این رستوران کمی بالا است.

شماره تلفن: 01067022727

آدرس: چین - پکن Duo Le Zhi Ri Yi Shi Can Ting، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China

  • رستوران کینگ جوی (Kings Joy Beijing)

رستورانی در شهر پکن که انواع غذاهای چینی، آسیایی و گیاهی را در آن سرو کنید.

شماره تلفن: 01084049191

وب سایت: www.kingsjoycn.com

آدرس: چین - پکن Jing Zhao Yin، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China

  • رستوران هانگ بین لو (Hongbinlou Restaurant)

این رستوران، یکی از رستوران های اسلامی پکن است که غذاهای خوشمزه و خوبی داره و می توانید بدون هیچ دغدغه ای درمورد حلال بودن گوشت های آن سرو کنید.

شماره تلفن: 00861068992569

وب سایت: www.hongbinlou.com.cn

آدرس: چین - پکن Hong Bin Lou ( Bai Wan Zhuang Da Jie )، Xicheng Qu، Beijing Shi، China، 100037

  • رستوران دادونگ رست داگ (Dadong Roast Duck (Nanxincang

رستورانی در شهر پکن که تمامی غذاهایی که در آن سرو می گردد با گوشت اردک است. به گفته بسیاری از دنیاگردان طمع غذاهای این رستوران بی نظیر است.

شماره تلفن: 01051690329

وب سایت: www.dadongdadong.com

آدرس: چین - پکن Nan Xin Cang Shang Wu Da Sha ( A Zuo )، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، 100007

هزینه حمل و نقل در شهر پکن

در شهر پکن، توجه داشته باشید که قبل از اینکه بخواهید به سمت جایی حرکت کنید، راهنمای شهر را در دست داشته باشید. سیستم حمل و نقل در این شهر شامل مترو، اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، دوچرخه و همچنین اجاره ماشین می باشد.

هزینه بلیط تک سفره 4 یوان

هزینه بلیط ماهانه 200 یوان

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 13 یوان و به ازای هر یک کیلومتر 2 یوان به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 52 یوان باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 7 یوان است.

ساعت کاری مترو در پکن ساعت کار معمولا بعد از نیمه شب تعطیل است مگر در مناسبت های خاص که ساعت کار افزایش میِ یابد. اولین حرکت قطار حدود ساعت 5 بامداد و آخرین قطار 11 شب است.

کارت هوشمند حمل و نقل

یک روش عالی برای صرفه جویی در وقت و هزینه استفاده از کارت هوشمند حمل و نقل است. پیشنهاد می کنیم حتما یک کارت هوشمند تهیه کنید تا وقتی از این کارت برای پرداخت کرایه اتوبوس استفاده می کنید، 50 درصد تخفیف شامل حال تان می گردد. هنگام ترک شهر نیز می توانید کارت را به بعضی صندلی های مخصوص آن در ایستگاه های مترو، شرکت های اتوبوسرانی و شعب بانک سیتیک چاینا (China Citic Bank) برگردانید.

جاذبه های دنیاگردی در شهر پکن

  • شهر ممنوعه پکن (Forbidden City)

عظیمترین مجموعه دست نخورده در دنیا از نظر معماری، شهر ممنوعه است. دودمان های مینگ و چینگ بیش از 500 سال در در کاخ های این مجموعه سکونت داشته اند و بر سرزمین پهناور چین حکمرانی می کردند. در حال حاضر شهر ممنوعه 723 هزار مترمربع وسعت دارد. در شهر ممنوعه بیش از 70 ساختمان با حدود 9000 اتاق وجود دارد، که مساحتی حدود 150 هزار مترمربع زیربنا رو شامل می گردد.

شماره تلفن: 00861085007421

وب سایت: www.dpm.org.cn

آدرس: چین - پکن Gu Gong Bo Wu Yuan، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China

  • قصر تابستانی (Summer Palace)

اگر در تابستان به شهر پکن سفر کردید قصر تابستانی یکی از بی نظیرترین جاذبه های دنیاگردی در این شهر می باشد. این قصر بر روی تپه ای به ارتفاع 60 متر قرار گرفته و با متعلقاتش با مساحت 2.9 کیلومتر مربع یکی از قصرهای دیدنی چین است. مجموعه قصر تابستانی پکن شامل بیش از سه هزار قصر کوچک و عظیم، پل و تالار و بسیاری از چیزهای دیگر ست. این قصر در فهرست دنیای یونسکو ثبت شده است.

شماره تلفن: 00861062881144

وب سایت: www.summerpalace-china.com

آدرس: چین - پکن 101 Yi He Yuan Lu، Haidian Qu، Beijing Shi، China، 100000

  • هپی والی پکن (Happy Valley of Beijing)

پارک happy valley پکن یکی از مجموعه پارک های تفریحی است که متعلق به گروه مرکزی شنزن بوده و در شرق پکن در سال 2006 ساخته شده است.در طول بازدید از این پارک با بیشتر از 50 منظره و نماد جالبی از فرهنگ ها و تمدن های مختلف از اقوام و ملل آشنا می شوید.

شماره تلفن: 00861067389898

وب سایت: bj.happyvalley.cn

آدرس: چین - پکن G 1 Fu Lu، Chaoyang Qu، Beijing Shi، China

  • دریاچه هوهای (Back Lakes Houhai)

این دریاچه با دو دریاچه دیگه به نام دریاچه کیان های، به معنی دریای اول و دریاچه شیهای، به معنی دریای غرب، سه دریاچه در مرکز پکن هستند، این دو دریاچه به شیچاهای معروف اند. در اطراف ای دو دریاچه رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارد که برای دنیاگردان بسیار جذاب و هیجان انگیز به شمار می رود.

آدرس: چین - پکن 33 Hou Hai Bei Yan، ShiChaHai، Xicheng Qu، Beijing Shi، China، 100009

  • پارک بی های (Beihai Park)

از عظیمترین پارک های شهر پکن، پارک بی است. این پارک 70 هکتار مساحت دارد و در آن کاخی از قرن 10 میلادی قرار گرفته است. یک دریاچه عظیم در این پارک وجود دارد که اگر اهل قایق سواری هم باشید، می توانید حسابی اوقات خوشی را در آن بگذرانید.

شماره تلفن: 01064040610

وب سایت: www.beihaipark.com.cn

آدرس: چین - پکن 25 Zhi Shan Men Jie، Xicheng Qu، Beijing Shi، China، 100009

  • پارک آبی واتر کیوب (Beijing Watercube Waterpark)

قبل از این که اینجا تبدیل به این پارک آبی بی نظیر بشه، ورزشگاه زیبایی برای ورزش های آبی در پکن بوده است که بعد از انتها المپیک بصورت متروکه درامده است، این پارک بعد از گذشت 5 سال به پارک آبی که هم اکنون مشاهده می کنید در آمده است. این پارک بیشتر از 12 هزار مترمربع مساحت دارد و عظیمترین پارک آبی آسیا محسوب می گردد.

وب سایت: www.water-cube.com

آدرس: چین - پکن Guo Jia You Yong Zhong Xin، Chaoyang Qu، Beijing Shi، China

  • شهر بازی شیجینگ شان پکن (Beijing Shijingshan Amusement Park)

شهربازی شهر پکن در سال 2007 افتتاح شده و در آن می توانید انواع شخصیت های انیمیشنی آمریکایی و ژاپنی را مشاهده کنید.

شماره تلفن: 01068876016

آدرس: چین - پکن Bei Jing Shi Jing Shan You Le Yuan، Shijingshan Qu، Beijing Shi، China، 100043

  • دیوار عظیم چین (Great Wall of China)

دیوار چین یکی از عجایب هفت گانه کشور چین است. این بنای تاریخی به دلیل طول، مصالحی که در آن استفاده شده و نوع معماری آن در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آدرس: چین - پکن Mu Tian Yu Lu، Huairou Qu، Beijing Shi، China، 101405

مراکز خرید شهر پکن

برای اینکه بتوانید منطقه های خرید و مراکز خرید را در پکن بشناسید، آن ها را به شما معرفی می کنیم.

  • مرکز خرید هونگ چیائو (Pearl Market)

شماره تلفن: 01067119130

وب سایت: www.hongqiao-pearl-market.com

آدرس: چین - پکن Hong Qiao Shi Chang، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، 100061

  • مرکز خرید چاینا ورلد (China World Shopping Mall)

شماره تلفن: 00861065052288

وب سایت: www.chinaworldmall.com

آدرس: چین - پکن Zhong Guo Guo Ji Mao Yi Zhong Xin، GuoMao، Chaoyang Qu، Beijing Shi، China، 100022

  • مرکز خرید اورینتال پلازا (The Malls at Oriental Plaza)

شماره تلفن: 861085186363

وب سایت: orientalplaza.com

آدرس: چین - پکن Dong Fang Xin Tian Di، DongDan، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، 100005

  • خیابان سانلینتون (Sanlitun Street)

شماره تلفن: 01064155812

آدرس: چین - پکن 10号-12 San Li Tun Lu، SanLiTun، Chaoyang Qu، Beijing Shi، China، 100600

  • خیابان وانگ فوجینگ پکن (Wangfujing Street)

شماره تلفن: 8615801535506

آدرس: چین - پکن 215 Wang Fu Jing Da Jie، WangFuJing، Dongcheng Qu، Beijing Shi، China، 100005

جشنواره های شهر پکن

  • جشنواره فانوس یوانشیا جی

در این جشنواره مردم فانوس های کاغذی می سازند و در خیابان ها و کوچه های شهر فانوس به دست راه می فرایند.

  • جشن سال نو چینی (Chinese New Year)

مهمترین جشن کشور چین، جشن سال نو است که به مدت 7 روز در ماه بهمن برگزار می گردد.

  • جشنواره مجسمه های یخی (Harbin International Ice and Snow Sculpture Festival)

این جشنواره هر سال در آخرین ماه سال میلادی برگزار می گردد.

بایدها و نبایدهای شهر پکن

  • هنگام صدا زدن افراد حتما آنها را با نام فامیلی صدا بزنید و از الفاظی مانند خانم و آقا بهره ببرید.
  • دست دادن و تکان دست هنگام احوال پرسی مرسوم است.
  • حتما از آب معدنی برای آشامیدن در شهر پکن بهره ببرید..
  • در هنگام بازدید از امکان شلوغ و پر بازدید مثل دیوار چین مراقبت وسایل ارزشمندتان باشید.
  • برای اطلاع از ویزا و سفارت کشور چین می توانید راهنمای سفارت و اخد ویزای چین را مطالعه کنید.
  • برای دسترسی به شهر پکن در چین می توانید به راحتی از تهران به مقصد پکن بلیط هواپیما تهیه کنید.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید