آمریکا: وقت تغییر راهبرد ناتو در قبال روسیه و چین است!

به گزارش حمایت از تولید ملی به نقل از اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در آستانه برگزاری نشست سران ناتو که در بروکسل برگزار می شود؛ در جمع خبرنگاران مدعی شد: آنچه به عنوان نتیجه این اجلاس خواهیم دید تعهد به فرایند یک مفهوم راهبردی جدید است که نتیجه اش در اجلاس سران ناتو در سال 2022 منتشر خواهد شد.

آمریکا: وقت تغییر راهبرد ناتو در قبال روسیه و چین است!

وی با بیان این مطلب افزود: استراتژی قبلی در سال 2010 تدوین شده بود که در آن و همچنین در موارد دیگر، به روسیه به عنوان شریک سازنده اشاره شده و اصلاً صحبتی از چین به میان نیامده بود. بنابراین، زمان به روز رسانی این مفهوم راهبردی برای ناتو فرا رسیده است و رئیس جمهور (بایدن) در این باره با متحدان و شرکای ما در این اجلاس مصاحبه خواهد کرد.

پیشتر، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرده بود که ناتو قرار است با در نظر دریافت روسیه و چین، اصلاحاتی در سیاست های راهبردی اش انجام دهد.

به گزارش حمایت از تولید ملی، صحبت از این تغییر رویکرد زمانی صورت می گیرد که غرب از اتحاد فزاینده میان روسیه و چین دچار هراس شده است.

پیشتر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایان سال 2019، در یک مصاحبه اختصاصی با یکی از رسانه های چین گفته بود: تشکیل یک اتحاد میان مسکو و پکن کاملاً امکان پذیر است.

مقامات چینی نیز بارها اعلام کرده اند که همکاری های پکن- مسکو هیچ محدودیت، مرز و یا ممنوعیتی ندارد.

چندی پیش ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در خصوص تنش های نظامی-سیاسی و کانون های درگیری احتمالی در آینده نزدیک، مدعی شد: ناتو افزایش همکاری های راهبردی روسیه را با نگرانی رصد می کند.

ینس استولتنبرگ، مفهوم استراتژیک 2030 در ناتو را برای اولین بار در سال 2019 مطرح کرد و این مفهوم قرار است که محور اصلی مصاحبههای رهبران کشورهای عضو در نشست روز دوشنبه باشد.

اجلاس سران ناتو در شهر بروکسل پایتخت بلژیک از امروز آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا: وقت تغییر راهبرد ناتو در قبال روسیه و چین است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: وقت تغییر راهبرد ناتو در قبال روسیه و چین است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید