احتمال افزایش قیمت تخم مرغ، ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی

به گزارش حمایت از تولید ملی، ناصر نبی پور، در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه قیمت تخم مرغ نسبت به 20 روز گذشته درب مرغداری حدود 400 تا 500 تومان کاهش یافته است، گفت: هم اکنون میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری 7000 تا 7100 تومان است.

احتمال افزایش قیمت تخم مرغ، ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی

وی افزود: با توجه به شروع سال تحصیلی و افزایش تقاضا برای این کالا، پیش بینی می گردد قیمت تخم مرغ طی روزهای آینده بین 5 تا 6 درصد افزایش یابد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران تاکید نمود: افزایش تقاضا دلیل این مساله است و فراوری هیچ مسئله ای ندارد و روال عادی خودش را طی می نماید.

نبی پور درباره آخرین وضعیت نهاده های فراوری و شانه و کارتن نیز گفت: همه نهاده ها فراوان هستند، کمبودی نیست فقط قیمت آنها گران است و معین نیست طی یک تا دو ساعت آینده چه اتفاقی برای قیمت ها رخ می دهد.

وی درباره صادرات این کالا از کشور نیز با بیان اینکه هنوز ایران از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک نشده است، اضافه نمود: با توجه به اینکه هنوز این مساله از سوی سازمان دامپزشکی کشور به سازمان جهانی بهداشت دام اعلام نشده، صادرات ممنوع است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: هم اکنون در اصفهان برخی واحدهای فراوریی با این بیماری درگیر هستند؛ اما وضعیت شیوع نسبت به سال گذشته بسیار بهبود یافته است.

وی توضیح داد:با توجه به اینکه فراوری نسبت به سال قبل مقداری کاهش یافته دولت اجازه صادرات نمی دهد، چون قیمت تخم مرغ در داخل بالا می رود و فعلا صادرات کالاهای اساسی ممنوع است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "احتمال افزایش قیمت تخم مرغ، ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش قیمت تخم مرغ، ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید