از حال و روز بیمارستان سینای 156 ساله تا سن مصرف تفننی سیگار

به گزارش حمایت از تولید ملی، رایزنی با مجامع طرفداران برای حضور زنان در استادیوم ها و تماشای لیگ فوتبال، تولیدکننده داخلی ون را به تاکسیرانی معرفی کنید!، استفاده از روش های نوین جفت گیری و لقاح مصنوعی برای یوز ایرانی، معین سقف سنی برای مدیران شهرداری تهران، آمبولانس برای حمل بیمار است نه جسد، بازدید ایمنی آتش نشانی از هیات ها و تکایا و... تیتر بعضی از مهمترین اخبار اجتماعی خبرنگاران در نهم شهریورماه هستند.

از حال و روز بیمارستان سینای 156 ساله تا سن مصرف تفننی سیگار

به گزارش حمایت از تولید ملی، امروز در سرویس اجتماعی حمایت از تولید ملی حدود 50 خبر، مصاحبه و گزارش ارسال شده است که گزیده ای از مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می آید:

مشخص سقف سنی برای مدیران شهرداری تهران

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص جزئیات لایحه انتصاب جوانان در پست های مدیریتی شهرداری تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

حجت نظری در گفت وگو با حمایت از تولید ملی، در خصوص آخرین وضعیت طرح انتصاب جوانان در پست های مدیریتی شهرداری تهران با بیان اینکه اردیبهشت ماه سال گذشته به مناسبت روز جوان، طرحی با عنوان الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه انتصاب جوانان در مدیریت شهری در شورای شهر مطرح شد گفت: بنا بود که ظرف مدت یک ماه این لایحه برای آنالیز بیشتر به صحن شورا آورده گردد اما متاسفانه 5ماه اعلام وصول نشد که نهایتا در شهریورماه فوریت آن در شورا به رای گذاشته شد.

فراورینماینده داخلی ون را به تاکسیرانی معرفی کنید!

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اشاره به اینکه 13 هزار ون فرسوده در کشور احتیاجمند نوسازی هستند،گفت: اگر فراورینماینده داخلی توانایی فراوری ون به صورت واقعی نه بر روی کاغذ را داشته باشد از آن استقبال می کنیم، ولی اگر واقعا ون در کشور فراوری نگردد تکلیف چیست، غیر از استفاده از ظرفیت واردات چه راه چاره دیگری وجود دارد؟.

چندی پیش مشاور انجمن خودروسازان ایران طی صحبت هایی به این موضوع اشاره نموده بود که واردات همیشه با خود نقل و نبات به همراه دارد و شیرین است و همه هوادار آن هستند و کسی علاقه ای به فراوری داخل ندارد. وی با لقمه چرب دانستن واردات اضافه نموده بود که در ایران سال ها است که فراوری ون وجود دارد اما لازمه این فراوری، وجود خریدار است که عمدتا سازمان هایی همچون تاکسیرانی، اتوبوس رانی و... هستند که آنها نیز به دنبال واردات هستند.

آمبولانس برای حمل بیمار است نه جسد

رییس سازمان اورژانس کشور، نسبت به طرح مباحثی مبنی بر لزوم راه اندازی اورژانس ویژه سوانح برای انتقال فوتی های ناشی از حوادث ترافیکی واکنش نشان داد.

دکتر پیرحسین کولیوند در گفت وگو با حمایت از تولید ملی، درباره بعضی مباحث مطرح شده مبنی بر لزوم ایجاد اورژانس ویژه سوانح برای انتقال فوتی های ناشی از حوادث ترافیکی، گفت: انتقال فوتی های ناشی از حوادث، جزو وظایف و کارهای اورژانس نیست؛ چراکه اگر قرار باشد با آمبولانسی که برای نجات جان یک مصدوم دیگر است، فوتی ها را جابجا کنیم، ممکن است از کار ویژه اصلی مان یعنی نجات جان افراد جا بمانیم.

یک مشکل قدیمی در بیمارستان ها / تنزل درجه چند بیمارستان خصوصی تهران

معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام بازنگری در سنجه های اعتباربخشی بیمارستان ها و طراحی 130 سنجه ضروری در حیطه ایمنی بیمار، گفت: برخلاف گذشته، اعتباربخشی بیمارستان ها به صورت دوره ای انجام می گردد و در هر بازدید گزارش ها اعلام و بلافاصله نتیجه آن بر درجه بیمارستان اعمال می گردد.

رایزنی با مجامع طرفداران برای حضور زنان در ورزشگاه ها و تماشای لیگ فوتبال

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره حضور زنان جهت تماشای رقابت های باشگاهی فوتبال گفت: بعضی معتقدند شاید در رقابت های داخلی و بازی های لیگ، فضا از نظر فرهنگی برای زنان مناسب نباشد که اگر بتوانیم با مجامع طرفداران فعالیت مثبتی انجام دهیم و تضمین کنیم که فضاهای فرهنگی بهتر گردد، زنان می توانند در رقابت های باشگاهی نیز حضور داشته باشند.

معصومه ابتکار در گفت وگو با حمایت از تولید ملی، درباره فراهم آوردن شرایط برای حضور بانوان در ورزشگاه ها نیز اعلام کرد: در گذشته این موضوع مطرح بود که باید ورود و خروج زنان به ورزشگاه های ورزشی به صورت جداگانه باشد، به همین دلیل سال گذشته دولت شیوه نامه ای را تصویب کرد تا این موضوع تسهیل گردد، اما بعضی موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها را به نوعی تصویرسازی کردند که موجب بروز واکنش هایی از سوی بعضی افراد شد، در حال حاضر از نظر زیرساخت ها برای وضعیت ورزشگاه ها تدابیری اندیشیده شده است.

14 تا 15 سالگی؛ سن مصرف تفننی سیگار/شروع 50 درصد اختلالات روانی از سنین زیر 14 سال

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه درس سواد رسانه ای در پایه دهم تدریس می گردد ولی خوب است که چنین آموزش هایی از سنین پایین تر شروع گردد اظهار کرد: شمار مشاوران مدارس نیز باید افزایش یابد. ما در ائتلاف نماد، تربیت افراد چندظرفیته و ایده مددکار مدرسه را مطرح کردیم.

به گزارش حمایت از تولید ملی، حبیب الله مسعودی فرید، درباره آسیب های اجتماعی در جمعیت دانش آموزی گفت: جای اقدامات پیشگیرانه برای بچه ها و نوجوانان خالی است. فراگیری مهارت های اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی به گونه ای که منجر به تغییر رفتار گردد بسیار مهم است.

30 درصد دانش آموزان در معرض آسیب های روانی و اجتماعی/یک درصد احتیاجمند خدمات اورژانسی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون غربالگری سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان دوره متوسطه اول گفت: طبق تحلیل های به دست آمده از این آزمون، حدود یک درصد دانش آموزان احتیاجمند درمان و در معرض شدید آسیب های روانی و اجتماعی قرار دارند. همچنین 30 درصد دانش آموزان به شدت احتیاج به توانمندسازی دارند و در معرض آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند.

به گزارش حمایت از تولید ملی، علیرضا کاظمی با اشاره به وضعیت آسیب های اجتماعی در جمعیت دانش آموزی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی جزو اولویت های نظام است و در آموزش و پرورش نیز از دغدغه های مهم به شمار می رود.

برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای تدوین و اجرای قانون خاص فرهنگیان

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پیامی توییتری از تنظیم قانون خاص فرهنگیان اطلاع داد و نوشت: تمام کوشش خودم را خواهم کرد تا در این دو سال چند اقدام موثر برای معیشت معلمان عزیز را به انتها برسانم که همگی درقانون خاص فرهنگیان تجمیع خواهد شد تا فرهنگیان برای اولین بار قانونی ویژه داشته باشند.

به گزارش حمایت از تولید ملی، محسن حاجی میرزایی در صفحه توییترش با درج سه هشتگ حقوق معلم، مسکن فرهنگیان و تغییر واقعی نوشت: معلم کارمند نیست، آموزش کالا نیست.

گردشگری آشوراده چه بلایی سر فوک خزری می آورد؟

مسئول مرکز حفاظت فوک خزری با انتقاد از موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح گردشگری آشوراده گفت: این طرح قلمرو زیستی فوک خزری را در معرض آسیب های جدی قرار می دهد که این امر بر خلاف مفاد کنوانسیون حفاظت از گونه های وحشی مهاجر است.

به دنبال موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح گردشگری آشوراده، امیر صیاد شیرازی در گفت وگو با حمایت از تولید ملی نسبت به اثرات منفی اجرای پروژه گردشگری در جزیره آشوراده استان گلستان هشدار داد و گفت: در سواحل ایران دو نقطه داریم که به عنوان قلمروهای اصلی فوک خزری شناخته می گردد؛ یکی آشوراده و میانکاله و دیگری بوجاق در استان گیلان است البته سواحل میانکاله و آشوراده به دلیل نزدیکی به آب های ترکمنستان مهم ترین زیستگاه فوک خزری به شمار می آید چون این بخش از سواحل ترکمنستان خالی از سکنه است و جمعیت قابل توجه فوک ها را در خود جای داده است که در سواحل میانکاله و آشوراده نیز تردد می نمایند.

استفاده از روش های نوین جفت گیری و لقاح مصنوعی برای یوز ایرانی

دامپزشک پارک پردیسان ضمن اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته برای باروری یوزپلنگ های پارک پردیسان گفت: در حال حاضر قرار است از روش (medical target train) برای جفت گیری طبیعی استفاده گردد. چنانچه این روش جواب نداد به سراغ روش های دیگر لقاح مصنوعی خواهیم رفت.

ایمان معماریان در گفت و گو با حمایت از تولید ملی با بیان اینکه حدود چند ماه گذشته روی دلبر و کوشکی - یوزپلنگ های پارک پردیسان - لقاح مصنوعی با روش غیر تهاجمی انجام شد که متاسفانه موفقیت آمیز نبود، اظهارکرد: لقاح مصنوعی غیرتهاجمی تاکنون چندین بار در جهان صورت گرفته اما هیچ وقت روی یوزپلنگ ها جواب نداده است اما چون این نوع از لقاح غیرمصنوعی، ریسک بسیار کمتری دارد، ترجیح دادیم که این روش را یک بار امتحان کنیم. لقاح مصنوعی با روش غیرتهاجمی مانند جفت گیری طبیعی است و در آن اسپرم بدون جراحی داخل مجرای تناسلی ماده قرار می گیرد.

بازدید ایمنی آتش نشانی از هیات ها و تکایا

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انجام بازدیدهای ایمنی از هیات ها و تکایا توسط کارشناسان این سازمان اطلاع داد.

سید جلال ملکی در گفت وگو با حمایت از تولید ملی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان درباره بازدید سازمان آتش نشانی از هیات ها و تکایا اظهار کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچون سال های گذشته از چندین روز پیش از شروع فعالیت های هیئت و تکایا اقدام به بازدید ایمنی از فضای داخلی هیئت ها و تکایا و همینطور امکانات و تجهیزات داخل آن ها نموده است.

کشف جسد در زیرپله خانه دو طبقه

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری قاتلی که پس از قتل دوستش جسدش را در زیرپله خانه اش دفن نموده بود اطلاع داد.

به گزارش حمایت از تولید ملی سرهنگ علی گودرزی درباره جزئیات وقوع این قتل و دستگیری قاتل اظهار کرد: روز 26 اردیبهشت ماه سال جاری خانمی 48 ساله به دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کرد و مدعی شد که همسرش به نام بیژن که 55 ساله است مفقود شده؛ در پی این موضوع پرونده با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران برای پیدا شدن وی به اداره یازدهم پلیس جنایی تهران منتقل شد.

به گزارش حمایت از تولید ملی، پربازدیدترین اخبار اجتماعی حمایت از تولید ملی، در روز شنبه نهم شهریورماه به توضیح زیر است:

این بیمارستان 156 سال سن دارد

آمبولانس برای حمل بیمار است نه جسد

چند اشتباه رایج در فصل گرما

14 تا 15 سالگی؛ سن مصرف تفننی سیگار/شروع 50 درصد اختلالات روانی از سنین زیر 14 سال

رایزنی با مجامع طرفداران برای حضور زنان در ورزشگاه ها و تماشای لیگ فوتبال

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "از حال و روز بیمارستان سینای 156 ساله تا سن مصرف تفننی سیگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از حال و روز بیمارستان سینای 156 ساله تا سن مصرف تفننی سیگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید