اسکورت بمب افکن های اتمی روسیه به وسیله جنگنده های پیشرفته ناتو

به گزارش حمایت از تولید ملی، شماری جنگنده اف-16 و اف-18 ناتو، در ماموریت تاکتیکی بمب افکن های اتمی روسیه را بر فراز دریای بالتیک اسکورت کردند.

اسکورت بمب افکن های اتمی روسیه به وسیله جنگنده های پیشرفته ناتو

به گزارش گروه بین الملل حمایت از تولید ملی، وزارت دفاع روسیه سه شنبه شب به وقت تهران خاطرنشان کرد که شماری جنگنده های پیشرفته نانو، بمب افکن های اتمی این کشور را بر فراز دریای بالتیک اسکورت کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیکوزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که دو فروند بمب افکن راهبردی توپولوف-160 این کشور حین پرواز بر فراز دریای بالتیک با شماری از جنگنده های ناتو روبرو شدند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اضافه نمود که بمب افکن های راهبردی روسیه پرواز معمول در حریم هوایی بین المللی انجام می دادند. نوع جنگنده های ناتو اف-16 متعلق به ایتالیا و دانمارک، جنگنده اف-18 فنلاند و جنگنده ساب متعلق به سوئد اعلام شد. بمب افکن های روسی در این ماموریت 8 ساعته جنگنده های سوخو-35 و سوخو-27 روسیه را همراهی می کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام نموده که این پرواز کاملا بر اساس قوانین و مقرارات هوانوردی بین المللی صورت گرفت.

توپولوف-160، بمب افکن راهبردی فرا صوت روسیه است. این بمب افکن تا حدی از خصوصیات پنهان کاری شامل کاهش نیمرخ راداری و بازتاب گرمایی برخوردار است و به طور کلی قابل مقایسه با بمب افکن آمریکایی بی-1 لنسر است در حالی که ابعاد آن بزرگتر است و ظرفیت حمل مهمات بیشتری دارد.

این بمب افکن دارای قابلیت حمل بمب اتمی و متعارف را دارد و آخرین بمب افکن راهبردی ساخت روسیه و بزرگترین هواپیمای فراصوت با قابلیت بال متغیر در دنیا است. توپولوف- 160 می تواند جنگ افزارهای اتمی و متعارف شامل موشکهای دوربرد را حمل کند. این هواپیما برای دفاع از خود به موشک های حرارت یاب و سامانه های مختل کننده کننده رادار و پرتاب کننده شراره های گمراه کننده موشک حرارتی مجهز شده است.

طی روزهای گذشته مرکز کنترل حریم هوایی روسیه خاطرنشان کرد که جنگنده های این کشور یک هدف هوایی متعلق به ناتو را بر فراز دریای بارنتس و در حالیکه به حریم هوایی این کشور نزدیک می شد، رهگیری کردند.

مرکز کنترل دفاع روسیه خاطرنشان کرد که یک فروند جنگنده میگ -31 روسیه برای اسکورت هواپیمای گشت هوایی پی-30 ارویون نیروی هوایی نروژ بر فراز دریای بارنتس به پرواز عایدی. مرکز کنترل دفاع ملی روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرد که خدمه جنگنده روسی هدف هوایی را شناسایی نموده و آن را بر فراز دریای بارنتس اسکورت کردند. پس از دور شدن هواپیماهای نظامی خارجی از حریم هوایی روسیه، این جنگنده روسی به پایگاه خود بازگشت. روسیه تاکید نموده که پرواز هواپیمای روسی مطابق قوانین بین المللی انجام شد.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اسکورت بمب افکن های اتمی روسیه به وسیله جنگنده های پیشرفته ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکورت بمب افکن های اتمی روسیه به وسیله جنگنده های پیشرفته ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید