این نمایش را از فاصله دور ببینید

به گزارش حمایت از تولید ملی، پگاه طبسی نژاد همزمان با اولین اجرای نمایشزمستان/ داخلی/ خانه عروسک بیان کرد که این نمایش در ادامه تجربیات قبلی اش در حوزه تئاتر رسانه - محور اجرا می شود.

این نمایش را از فاصله دور ببینید

این بازیگر و کارگردان تئاتر که با اجرای این اثر نمایشی، چهارمین نمایش خود را به عنوان کارگردان روی صحنه برده است، درباره شیوه اجرایی آن به حمایت از تولید ملی گفت: در این شیوه، تماشاگران، بازیگران را از فاصله ای بسیار دور خواهند دید. به طوریکه بازیگران در قالب یک شو اینترنتی زنده، خانه عروسک ایبسن را بازی می کنند.

او که دانش آموخته هنرهای بینارشته ای است، ادامه داد: سال هاست بر مبحث تئاتر رسانه محور کار می کنم و در این زمینه تجربیاتی در ایران و کانادا دارم. این نمایش هم در راستای همان تجربیات پیشین و البته در ابعادی بزرگتر به صحنه می رود.

طبسی نژاد که نمایشنامه خانه عروسک ایبسن را ترجمه و با مشاوره محمد چرم شیر آن را بازنویسی کرده است، درباره انتخاب این نمایشنامه برای اجرا به این شیوه توضیح داد: این متن را بسیار دوست می دارم چون روابط خصوصی انسان ها را در فضای داخلی خانه شان خیلی خوب به تصویر می کشد و معتقدم نمایشنامه های ایبسن همچنان برای مناسبات امروز جواب می دهد.

بازیگر نمایش های کشتی شیطان و تنها راه ممکن ادامه داد: شخصیت های نمایشنامه خانه عروسک برایم بسیار جذابند و همچنان جای تحلیل دارند. اتفاقاتی که برای نورا ـ شخصیت اصلی نمایشنامه خانه عروسک ـ رخ می دهد، اتفاقات زنانه بسیار مهمی است و من به عنوان یک کارگردان زن دوست دارم نمایشنامه های زنانه اجرا کنم هرچند شخصیت های مرد خانه عروسک هم برایم بسیار جذابیت دارند.

طبسی نژاد گفت: ایبسن خیلی خوب فضاسازی های داخل خانه و روابط افراد آن را می شناسد و همین ویژگی سبب می شود دست مخاطب و هنرمند برای تحلیل کاملا باز باشد.

نمایش زمستان/ داخلی/ خانه عروسک از امشب ـ یکشنبه 27 بهمن ماه ـ با بازی مریم پالیزبان در نقش نورا هلمر، مجید آقاکریمی در نقش توروالد هلمر، همسرش، سهیلا گلستانی در نقش کریستین لیند، وحید راد در نقش نیلز کروگشتاد، داریوش پیروز در نقش دکتر رنک به صحنه می رود.

این نمایش تا روز 26 اسفند ماه راس ساعت 20 و سی دقیقه و به مدت 120 دقیقه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "این نمایش را از فاصله دور ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نمایش را از فاصله دور ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید