باید فراموش کنی نارنگی اینجا نیست!

به گزارش حمایت از تولید ملی، خبرنگاران/خراسان رضوی فیلم سینمایی ـسوزاندن داستان رمان نویس جوانی به نام لی جونگ سو است که به صورت اتفاقی با دختری به نام هیمی آشنا می گردد و از قضا این دختر از همسایه های دوران کودکی او است.

باید فراموش کنی نارنگی اینجا نیست!

فیلم سینمایی سوزاندن یا Burning به کارگردانی لی چانگ دونگ، فیلم ساز اهل کره جنوبی، در سال 2018 فراوری شده است. نویسندگی فیلم نامه این فیلم را لی چانگ دونگ به کمک او جونگ می بر اساس داستان سوزاندن انبار اثر هاروکی موراکامی، نویسنده مشهور ژاپنی، انجام داده اند. آفتاب پنهان ساخته 2007 و شاعری ساخته 2010 از دیگر فیلم های این کارگردان کم کار کره ای به شمار میرود. سوزاندن ششمین فیلم لی چانگ دونگ است که پس از گذشت هشت سال از آخرین ساخته خود یعنی شاعری ساخته است. یو آه این، استیون بن و جئون جونگ سو بازیگران نقش های اصلی این فیلم هستند. این فیلم در بخش رقابتی جشنواره کن حضور پیدا کرد و نظر بسکمک از منتقدان را به خود جلب کرد اما پیروز به دریافت جایزه ای نشد.

سوختن داستان رمان نویس جوانی به نام لی جون گسو است که به صورت اتفاقی با دختری به نام هیمی آشنا می شود و از قضا این دختر از همسایه های دوران کودکی او است. هیمی پس از یک سفر به آفریقا با پسری ثروتمند و خوش اخلاق به نام بِن آشنا می شود و به کره باز می شود. حضور بن و وجود اختلاف طبقاتی و اجتماعی میان این 2 شخصیت، مرموز بودن شخصیت بن و اتفاقات جزئی دیگری که در تمام لحظات داستان زندگی جونگ سو وجود دارد، باعث می شود او را لبریز از شک و ترید نموده و او را به یک وسواس فکری دچار کند.

لی چانگ دونگ، فیلم ساز کم کار و کمال گرای اهل کره جنوبی که فقط نام 6 فیلم در کارنامه فیلم سازی او دیده می شود، با ساختن فیلم سوختن بار دیگر توانایی بالای خود را در فیلم سازی به نمایش می گذارد. چانگ دونگ در این فیلم که لبریز از تعلیق و نماد است، به زیبایی در مرز میان رویا و واقعیت قدم می گذارد و مخاطب را تا انتهای فیلم با دنیا خود همراه می نماید.

یکی از بخش های کلیدی فیلم که در فهم ادامه داستان به مخاطب کمک می رساند دیالوگی است که هیمی هنگام پانتومیم بازی کردن در ابتدا و مقدمه فیلم به جونگ سو می گوید و به آرامی بیننده را وارد داستان پیچیده فیلم می نماید ... در واقع تصور نکنی که نارنگی اینجاست بلکه باید فراموش کنی نارنگی اینجا نیست!

به غیر از داستان سوزاندن انبار اثر هاروکی موراکامی، داستان دیگری به همین نام از ویلیام فاکنر، نویسنده بزرگ آمریکایی، وجود دارد و لی چانگ دونگ بن مایه های داستان فاکنر را نیز در فیلم خود گنجانده است. لی چانگ دونگ خود به تاثیری که داستان ویلیام فاکنر بر فیلم گذاشته اذعان دارد و در مصاحبه ای فیلم خود را اینگونه توصیف می نماید که سوختن داستان فاکنر جوانی است که در دنیا موراکامی زندگی می نماید.

امتیازی که کاربران سایت بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها به این فیلم کره ای داده اند 7.5 از 10 است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "باید فراموش کنی نارنگی اینجا نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید فراموش کنی نارنگی اینجا نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید