با این 8 غذا چاق می شوید!

به گزارش حمایت از تولید ملی، افراد به دلایل مختلفی پرخوری می نمایند، غذاهای پرکالری می خورند و روز به روز چاق تر می شوند.

با این 8 غذا چاق می شوید!

برخی از غذاها همانند خوراکی های فرآوری شده ای که به وفور در بازار یافت می شوند، نسبت به بقیه غذاها مشکل آفرین تر بوده و حاوی مقادیر زیادی چربی، شکر و نمک هستند. حمایت از تولید ملی در ادامه فهرستی از غذاهای چاق نماینده را به شما معرفی می نماید.

نوشیدنی های شیرین و گازدار

این نوشیدنی ها ممکن است چاق نماینده ترین ماده ای باشند که وارد بدن تان می کنید. نوشیدنی هایی که با شکر شیرین شده اند، هیچ ماده غذایی مفیدی ندارند و فقط میزان زیادی کالری به رژیم غذایی شما اضافه می نمایند. مصرف نوشیدنی های گازدار ارتباط مستقیمی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، سرطان و بیماری های قلبی دارد.

قهوه شیرین شده با شکر

قهوه نوشیدنی مفیدی است، البته درصورتی که بدون شکر مصرف گردد. به هرحال، اگر قهوه با شکر شیرین شده باشد، می تواند اثرات فاجعه باری بر سلامتی و مقدار دور کمر شما داشته باشد. بنابراین مصرف مداوم این ماده غذایی، موجب چاق شدن شما می گردد.

پیتزا های نیمه آماده

پیتزاهای نیمه آماده، یکی از محبوب ترین فست فود ها، مخصوصا بین جوانان و بچه ها هستند. پیتزاها معمولا چاشنی زیاد، چربی، کربن های تصفیه شده و کالری زیادی دارند. برخی از محبوب ترین پیتزاها با میزان زیادی پنیر و گوشت فرآوری شده آماده می شوند. گوشت های فرآوری شده، گوشت های نمک سودشده و بسیار شور هستند. مصرف این گوشت ها باعث چاقی می گردد و فرد را در معرض بیماری قلبی و سرطان قرار می دهد.

شیرینی ها و دونات ها

شیرینی ها و دونات ها حاوی مقادیر زیادی شکر، آرد خالص، چربی های اضافی و کالری هستند. برای داشتن تناسب اندام، باید به آنچه می خورید توجه کنید. اگر عاشق شیرینی هستید، به جای اینکه شیرینی بزرگی بردارید یا تمام بسته بیسکویت را بخورید، کوچک ترین شیرینی را انتخاب نموده و میل کنید. برای حفظ سلامتی و وزن مطلوب، تا جایی که ممکن است باید از مصرف دونات ها اجتناب کنید. اگر هوس خوردن دونات به سرتان زده است، حداقل تکه کوچکی از آن را بخورید.

سیب زمینی سرخ شده و چیپس

سیب زمینی سرخ شده به همراه اسنک و مخلفات آن، انتخاب محبوبی است. مخصوصا وقتی که غذا را بیرون می خورید. یک پرس میانه سیب زمینی سرخ شده حدود 140 گرم وزن و 427 کالری انرژی دارد. بیشتر سیب زمینی های سرخ شده تجاری، پر از چربی و نمک هستند و باعث می شوند که بیشتر و بیشتر بخورید. برخی هم به همراه فست فود ها و با سس های پرشکری مانند کچاپ مصرف می شوند و کالری زیادی را در یک وعده غذایی وارد بدن شما نموده و منجر به اضافه وزن می شوند.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی برای سلامتی مفید است البته اگر به مقدار مصرف گردد و مواد تشکیل دهنده آن، بادام زمینی برشته شده و کمی نمک باشد. در حقیقت، خوردن مغزها و انواع بادام زمینی باعث کاهش وزن شده و سلامت بدن را تضمین می نماید. کره های بادام زمینی صنعتی شامل شکر و چربی های گیاهی هیدروژن دار شده هستند و منجر به اضافه وزن می شوند.

شیرکاکائو

شکلات تلخ، جزو غذاهای چاق نماینده محسوب شده و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. بعلاوه باعث بهبود عملکرد مغز و سلامت قلب می گردد اما شکلات سفید و شیری که به طور صنعتی فراوری شده است، شکر فراوانی دارد. این شکلات پر از چربی و شکر است و درست مانند فست فود ها افراد را به پرخوری می کشاند چرا که خوشمزه است و مقاومت در برابر آن چندان راحت نیست.

آبمیوه

آبمیوه اغلب انتخاب سالمی به نظر می رسد. با این حال بیشتر برند های تجاری آن، شکر زیادی دارند. نوشیدن بیش ازحد آبمیوه های صنعتی، موجب اضافه وزن و خصوصا چاقی بچه ها می گردد. میوه ها در مقایسه با آبمیوه ها، سالم تر و انتخاب بهتری برای کاهش وزن هستند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب پای مرغ، محافظی قوی در برابر بیماری ها را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با این 8 غذا چاق می شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 8 غذا چاق می شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید