سلامتی و پزشکی

طراحی و ساخت شهر لاکپشتی شناور با ظرفیت 60 هزار سکنه

ابرسفینه آبی یا همان شهر لاکپشتی 8 میلیارد دلاری می تواند بزرگترین سازه ای باشد که تا به امروز ساخته شده است.

4 آذر 1401

دانشجویان باردار از آموزش مجازی بهره مند می شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دانشجویان باردار و افزادی که دارای کودک زیر 3 سال هستند، آموزش مجازی می بینند.

1 آذر 1401

معاینه ویژه پزشکی برای حضور بازیکن پرسپولیس در جام جهانی

اردوی نهایی بازیکنان منتخب داخلی با انتها هفته یازدهم لیگ برتر زیر نظر کادر فنی تیم ملی ایران شروع شده است تا کارلوس کی روش بتواند برترین انتخاب را از بین آن ها انجام دهد.

9 آبان 1401

درصد پایین بیمه درمان تکمیلی دغدغه بازنشستگان شد

شهروند خبرنگار ما از پایین بودن درصد پرداختی بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان گلایه کرد.

22 مهر 1401

ترک تحصیل دختران در مقطع متوسطه کمتر از پسران است

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حوادث اخیر هیچ دانش آموزی اخراج نشده است.

18 مهر 1401

از رابطه میان خستگی و بیماری ام اس تا افزایش جمعیت سالمندان در آینده نزدیک

اگر پیروز به رصد اخبار علمی و پزشکی نشده اید، در این بسته بهترین اخبارپزشکی از نگاه کاربران را دنبال کنید.

13 مهر 1401

خوش بینی و بدبینی چه تاثیری بر زندگی ما می گذارند؟

خوش بین بودن بهتر است یا بدبین بودن؟ جواب این سوال به اندازه ای که فکر می کنید روشن و صریح نیست. با وجود اینکه تحقیقات نشان می دهند که افراد خوش بین راضی تر و سالم تر هستند و سطح عملکرد بهتری در مدرسه و فعالیت های ورزشی دارند اما بدبین بودن هم مزایایی دارد...

5 مهر 1401

خطر لخته شدن خون پس از کووید 19 بالا است

بر اساس یک مطالعه نو افرادی که مبتلا به کووید 19 شدند، تقریباً یک سال بعد در معرض خطر بیشتر لخته شدن خون خطرناک قرار داشتند.

2 مهر 1401

نتایج آزمون وکالت اعلام شد

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری سال 1401 (مربوط به نوبت پذیرش سال 1400) خبر داد.

1 مهر 1401

لثه های ناسالم احتمال ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد

یک مطالعه تازه نشان می دهد که بیماری لثه اثرات گسترده ای دارد و ممکن است احتمال ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

29 شهریور 1401

ادعای دانشمندان چینی؛ تولد موش از انسان!

موشی که در این آزمایش شرکت کرده شیائو ژو یا بامبو کوچک نام دارد و نخستین پستاندار جهان است که ژن های آن به طور کامل دوباره برنامه ریزی شده است.

23 شهریور 1401

فواید طبیعت گردی در زندگی روزمره و نحوه برنامه ریزی برای آن

تصور کنید بعد از یک روز شلوغ در محل کار در راستا برگشت به خانه در ساعت اوج ترافیک اعصابتان به هم ریخته، همه جا ماشین و صدای بوق است، حس می کنید آمپرتان بالا رفته و با این اوضاع جوش آوردنتان نزدیک است. ناگهان پشت چراغ قرمز، نگاهتان به غروب خورشید می افتد...

21 شهریور 1401

پیشنهادات تایپی به سبک دکوراسیون متن انگلیسی

با دکوراسیون متن انگلیسی که با مفاهیم کارآمدی و انگیزه ای شکل گرفته است ، می توانید از جملاتی بهره ببرید که در قسمت هایی که از گذراندن وقت در خانه لذت می برید احساس خوبی به شما بدهد. آنها را طوری روی مبلمان خود انتخاب کنید که به شما الهام بخشد یا می توانید...

19 شهریور 1401

معرفی هتل آدالیا الیت لارا در آنتالیا ، 5 ستاره

هتل آدالیا الیت لارا (Adalya Elite Lara Hotel) با در اختیار گذاشتن ساحلی خصوصی و امکاناتی مدرن از مهمانان شهر آنتالیا پذیرایی شایسته ای را به عمل می آورد. با اقامت در هتل آدالیا الیت لارا این فرصت را خواهید داشت تا در کنار خدمات دهی بی نظیر کارکنان هتل از امکاناتی...

11 شهریور 1401

برطرف جرم دندان ها با مواد طبیعی

کافیست اندازه کمی جوش شیرین را روی مسواک خشک خود بریزید و دندان هایتان را با آن مسواک کنید. سپس دهانتان را با آب ولرم بشویید. بعلاوه می توانید، یک قاشق چایخوری نمک را با 2 قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کنید.

31 مرداد 1401

برترین زمان برای پیاده روی را می دانید؟

نتایج یک آنالیز نشان می دهد، پیاده روی در یک بازه زمانی تعیین پس از صرف غذا به افراد برای در امان ماندن از دیابت یاری می نماید.

23 مرداد 1401

داستان و بیوگرافی بازیگران سریال بی نشان شبکه سه

شب گذشته نخستین سریال بی نشان به کارگردانی راما قویدل و تهیه کنندگی رزاق کریمی منتشر شد. سریالی سی قسمتی که هر شب از ساعت 20 و 45 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد و انتشار آن تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

23 مرداد 1401

زنان چاق این غذاها را بیشتر مصرف نمایند

تحقیقات تازه نشان می دهد مصرف بیشتر اسیدهای چرب غیراشباع با کاهش خطر سرطان سینه در زنان قبل و بعد از یائسگی، به ویژه زنان پیش از یائسگی که چاق هستند، مرتبط است.

21 مرداد 1401

یک روش آسان و زیرکانه برای چمدان بستن

گنجاندن تمامی لباس ها، کفش ها و لوازم آرایشی و بهداشتی تنها در یک چمدان نیاز به داشتن مدرک مهندسی ندارد؛ هر چند در ابتدا کاری سخت و سخت به نظر می رسد.

19 مرداد 1401

مزایای روکش کردن دندان ها

روکش های دندان پوسته های نازک و هم رنگ دندان هستند که به سطح جلویی دندان ها متصل می شوند تا ظاهر دندان ها را بهبود بخشند. روکش ها اغلب از مواد پورسلین(نوعی مواد که در ساخت ظروف چینی نیز بکار می فرایند) یا کامپوزیت ساخته می شوند و به طور دائمی به دندان های...

19 مرداد 1401
تعداد: (339)