دانشجویان باردار از آموزش مجازی بهره مند می شوند

به گزارش حمایت از تولید ملی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دانشجویان باردار و افزادی که دارای کودک زیر 3 سال هستند، آموزش مجازی می بینند.

دانشجویان باردار از آموزش مجازی بهره مند می شوند

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در نشست قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: شرایط دریافت زمین در همه شهر های خراسان جنوبی با توجه به استعلام نرخ فرزندآوری در استان تسهیل شد.

او اضافه نمود: براساس ابلاغیه معاون وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص زمین، استعلام نرخ فرزندآوری در همه شهر های خراسان جنوبی به وسیله ثبت احوال و در شهر بیرجند به وسیله مرکز آمار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید انجام گردد که به این شکل شرایط دریافت زمین تسهیل شده است.

طالبی گفت: از این طریق ضوابط و قوانین به نفع مردم تعریف می گردد تا همه افراد واجد شرایط استان بتوانند از این ظرفیت های قانونی استفاده نمایند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر رایگان بودن زایمان طبیعی اضافه نمود: دانشجویان باردار یا افرادی که کودک زیر سه سال دارند می توانند از آموزش مجازی استفاده نمایند.

او بیان نمود: بعلاوه احتیاج است زیرساخت های لازم برای اسکان موقت همراه مادران باردار که در شهر بیرجند از خدمات بیمارستانی استفاده می نمایند، فراهم گردد.

طالبی با اشاره به اهمیت تولد فرزند سالم گفت: آموزش و مشاوره ژنتیک در کنار تبلیغات فرزندآوری باید مورد توجه باشد، زیرا معلولیت برای فرد، خانواده و جامعه رنج آور است و مسائل متعددی را در پی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی توضیح داد: دستگاه های اجرایی نیز با توجه به اهمیت موضوع معلولیت باید فراتر از وظیفه اداری نگاه اعتقادی در این خصوص داشته باشند.

او با اشاره به بالا بودن نرخ معلولیت در بعضی روستا های شهرستان درمیان گفت: ضمن جدی گرفتن آموزش و مشاوره در این نقاط باید از بروز فاجعه جلوگیری کرد.

طالبی عنوان نمود: تبلیغات محیطی که در سطح شهر انجام می گردد باید با مشورت دانشگاه علوم پزشکی باشد که به شکل تخصصی و کارشناسی ارائه گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه های اجرایی باید افراد جوان، اما با تعداد فرزند بالا را در زیر مجموعه خود شناسایی و از آن ها تجلیل نمایند که این موضوع در تشویق سایر افراد هم موثر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه معافیت از سربازی در اخذ تسهیلات ازدواج حذف و در تسهیلات فرزندآوری لحاظ می گردد توضیح داد: این موضوع باید به وسیله مجمع نمایندگان استان پیگیری و برطرف گردد، زیرا این 2 تسهیلات در زمینه هم بوده و نباید تفاوتی بین آن ها باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر پیگیری افزایش منابع بانکی استان برای ارائه تسهیلات فرزندآوری تأکید کرد و گفت: با توجه به بافت جمعیتی استان و کمبود منابع موجود باید پیگیری هایی در سطح کلان انجام گردد که شاهد افزایش آمار پشت نوبت دریافت وام نباشیم، زیرا این موضوع منجر به یأس و ناامیدی می گردد.

او اضافه نمود: نظارت بر اجرای برنامه ها جزو ضروریات قوانین است لذا دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری باید به طور مستمر نحوه اجرای قوانین جوانی جمعیت در استان را رصد کند.

طالبی گفت: فرهنگ سازی درخصوص فرزندآوری ضروری است و دستگاه هایی که تکلیف دارند باید برنامه های خود را اجرایی نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه بر رعایت مناسب سازی شهر ها برای تردد بی دغدغه مادران و بچه ها هم تأکید کرد.

حمایت از تولید ملی خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دانشجویان باردار از آموزش مجازی بهره مند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان باردار از آموزش مجازی بهره مند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید