ترک تحصیل دختران در مقطع متوسطه کمتر از پسران است

به گزارش حمایت از تولید ملی، معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حوادث اخیر هیچ دانش آموزی اخراج نشده است.

ترک تحصیل دختران در مقطع متوسطه کمتر از پسران است

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش پرورش گفت: امنیت در هر کشوری جزء خط قرمزها و توجه به این موضوع مورد تاکید همه کشورها است. ما باید زمینه آموزش را برای همه دانش آموزان فراهم کنیم و اگر جایی تعداد اندکی در مقابل حدود 16 میلیون دانش آموز ما بخواهند حرکتی انجام دهند، باید برای همان دانش آموزان نیز فرصت آموزش را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ دانش آموزی در حوادث اخیر اخراج نشده است. اگر مسئله ای برای یکی از این دانش آموزان پیش آید ما خود را موظف می دانیم برای آموزش او کوشش کنیم. دانش آموزی در این راستا اخراج نشده است؛ اگر هم تحت تاثیر قرار گرفته و حرکتی انجام داده باید به او آگاهی بخشی کنیم. تا کنون دانش آموز اخراجی نداشته ایم.

کاظمی گفت: گفت وگو و اطلاع به اولیای دانش آموزان تنها به منظور آگاهی بخشی است و ما چیزی به عنوان اخراج موقت نداریم. حتی وزارت آموزش و پرورش خود را موظف می داند کوشش خود را برای دانش آموزانی که از قبل از بازگشایی مدارس برایشان اتفاقاتی افتاده و مشکلاتی داشته اند، انجام دهد.

او اضافه کرد :استکبار به وسیله جنگ رسانه ای و به وسیله رسانه، سعی در بزرگ نمایی و بعضا ساختارشکنی هایی دارد که تعدادی در کشور آغاز به انجام دادن آن کردند. بعضی از این خبر رسانی ها که بعضا در این ایام شکل گرفت، اخبار دروغ و بزرگ نمایی شده بودند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره آمار ترک تحصیل دانش آموزان در سال تحصیلی کنونی گفت: تا زمانی که ثبت نام دانش آموزان پایه نهم برای پایه دهم قطعی نشود، نمی توان آمار ترک تحصیل را گزارش داد. آنچه وجود دارد، نشان می دهد جمعیت دانش آموزی ما نسبت به سال قبل افزایش داشته و نرخ ارتقاء و گذر ما از متوسطه اول به دوم در دختران بیشتر است. این به معنای آن است که ترک تحصیل در دختران به نسبت پسران در مقطع متوسطه کمتر است.

به گفته او در سه پایه شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش تعداد دانش آموزان 79 هزار نفر به نسبت سال قبل افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: می توان گفت در حال حاضر تعداد دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای ما در طول انقلاب اسلامی سابقه نداشته است. در مجموع در آموزش فنی و حرفه ای یک میلیون و 104 هزار و 28 دانش آموز در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در حال تحصیلند و از این تعداد 387 هزار و 895 نفر در پایه دهم مشغول هستند که نسبت به پایه دهم سال قبل با افزایش حدود 7 هزار نفری روبرو هستیم.

کاظمی با تاکید بر این که ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: 93 درصد دانش آموزان در پایه دهم ثبت نام نموده اند و ثبت نام هنوز ادامه دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بعلاوه درباره سهم رشته های مختلف در مقطع متوسطه شرح داد: در بین رشته ها، سهم رشته علوم انسانی از همه بیشتر است. پس از آن نیز رشته تجربی، پس از آن ریاضی و سپس معارف اسلامی قرار دارند.

حمایت از تولید ملی علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ترک تحصیل دختران در مقطع متوسطه کمتر از پسران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترک تحصیل دختران در مقطع متوسطه کمتر از پسران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید