برنامه جشنواره فیلم برلین اعلام شد

به گزارش حمایت از تولید ملی، خبرنگاران: جشنواره فیلم برلین سال جاری فیلم های جدید جرج کلونی و وز اندرسون را رونمایی می نماید. از لحاظ جغرافیایی هم باید گفت که از آمریکا تا چین فیلم هایی در این جشنواره حضور دارند.

برنامه جشنواره فیلم برلین اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی حمایت از تولید ملی، دست اندرکاران و مسئولان جشنواره فیلم برلین روز گذشته از برنامه این جشنواره رونمایی کردند. در این لیست نام 23 فیلم به چشم می خورد که 20 فیلم از میان آن ها برای دریافت جایزه خرس طلایی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

هتل بزرگ بوداپست فیلم جدید کارگردان امپراطوری طلوع ماه، فیلم افتتاحیه جشنواره شصت و چهارم فیلم برلین است. وز اندرسون در سال 2012 هم با امپراطوری طلوع ماه جشنواره بین المللی فیلم کن را افتتاح نموده بود. در فیلم جدید وز اندرسون که وقایع آن به دهه 1920 بر می گردد رالف فینس، جود لاو و ادوارد نورتون در کنار اوون ویلسون، آدرین برودی و تیلدا سویینتون بازی می نمایند.

یکی دیگر از فیلم هایی که در این جشنواره از آن رونمایی می گردد، جدید ترین ساخته کارگردان نیمه ماه مارس، شب بخیر و پیروز باشید است. جرج کلونی سال جاری با مردان مقبره ها در اولین جشنواره معتبر فیلم اروپا در سال 2014 حاضر می گردد. در این فیلم مت دیمون، ژان دوژاردین و بیل مورای به همراه کیت بلانشیت در کنار جرج کلونی بازی می نمایند. وقایع این فیلم به جنگ جهانی دوم و تیمی که می خواهند آثار باستانی اروپا را از غارت نازی ها در امان دارند، برمی گردد. البته این دو فیلم هالیوودی در بخش خارج از مسابقه اکران می شوند.

ریچارد لینکلیتر هم سال جاری با بچگی در جشنواره فیلم برلین حاضر است. این فیلم روایت زندگی پسری با بازی الار کول ترین از بچگی تا بزرگسالی است. در تازه ترین فیلم لینکلیتر، ایتن هاوک و پاتریشیا آرکتا هم بازی می نمایند.

جشنواره فیلم برلین که سالانه با جشنواره فیلم کن و جشنواره فیلم ونیز در اروپا رقابت دارد، گستره جغرافیایی بیشتری نسبت به جشنواره های هم ردیفش دارد. در جشنواره ای که سال گذشته، فیلمی از رمانی خرس طلایش را برد سال جاری سه فیلم هم از چین حاضر هستند. زغال سیاه، یخ باریک از دیائو یینان، پیغام کورکورانه از لو یه و سرزمین بدون مرد از نیانگ هائو هم در این جشنواره حاضرهستند.

در جشنواره شصت و چهارم فیلم هایی از آمریکای لاتین نیز حاضر هستند. کلودیا لوسا کارگردان برنده خرس طلایی در سال 2009 سال جاری با در هوا از پرو در جشنواره برلین حاضر است.

از خود آلمان هم ایستگاه های تقاطع ساخته دیتریش بروگمن حضور دارد. هشت عضو ژوری به ریاست تهیه نماینده سر شناس هالیوودی جیمز چاموس، برنده خرس طلا و دیگر بخش های این جشنواره را در روز 15 فوریه اعلام می نمایند. این جشنواره یک خرس طلایی افتخاری نیز به کارگردان بریتانیایی در جست و جوی اریک و سهم فرشتگان، کن لوچ اهدا می نماید.

منبع: تسنیم

به "برنامه جشنواره فیلم برلین اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه جشنواره فیلم برلین اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید