بیانیه کاخ الیزه درباره دیدار روحانی و مکرون

به گزارش حمایت از تولید ملی، ایرنا نوشت: کاخ ریاست جمهوری فرانسه(الیزه) بامداد روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای درباره دیدار روسای جمهوری ایران و فرانسه نوشت: زمان آن رسیده که ایران برای حل و فصل بحران در منطقه در شرایطی که جهت کاهش تنش ها باریک تر شده، یاری کند.

بیانیه کاخ الیزه درباره دیدار روحانی و مکرون

به نقل از الیزه، رئیس جمهوری فرانسه گفت: اکنون پیشبرد پایه های گذاشته شده در بیاریتز(اجلاس گروه 7) و شروع گفت و گوها در مورد یک دستورکار امنیتی در منطقه بویژه تنگه هرمز و موضوع یمن لازم است.

کاخ الیزه اضافه نمود: در این گفت و گو، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران بر علاقمندی خود برای همکاری با فرانسه، آلمان و انگلیس تاکید نمود.

رئیس جمهوری فرانسه قرار است روز سه شنبه در چارچوب کوشش های میانجی گرایانه خود بین تهران و واشنگتن با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز دیدار و گفت و گو کند.

لوپینیون می نویسد: امانوئل مکرون متعهد شده است تمام کوشش خود را برای فراهم کردن شرایطی که منجر به گفت و گو بین تهران و واشنگتن گردد به کار گیرد، این کوشش ها به نوبه خود مبتنی بر حفظ ساز وکار نظارت بر برنامه هسته ای ایران و فعالیت های هسته ای آن پس از سال 2025، برنامه بالستیک و تأثیر منطقه ای این کشور است.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز دوشنبه با حضور در محل اقامت حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس هفتاد و چهارم مجمع عمومی سازمان ملل با وی دیدار و گفت و گو کرد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "بیانیه کاخ الیزه درباره دیدار روحانی و مکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه کاخ الیزه درباره دیدار روحانی و مکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید