جذب بیش از 10 میلیون گردشگر در سال 2018 به ترکیه به وسیله گردشگری موزه

به گزارش حمایت از تولید ملی، وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه میخواهد سال جاری بیش از ده میلیون جهانگرد بومی و بین المللی را به این کشور تاریخی و زیبا جذب کند.

جذب بیش از 10 میلیون گردشگر در سال 2018 به ترکیه به وسیله گردشگری موزه

ترکیه، کشوری زیبا و مملو از جاذبه های جهانگردی فرهنگی و تاریخی است. هر سال، بسیاری از جهانگردان برای بازدید از این کشور بی نظیر به ترکیه می آیند.

بر اساس آمار وزارت جهانگردی، موزه ها و قصرهای ترکیه بیش از دو میلیون جهانگرد را به سمت خود جذب نموده اند.

کاخ توپ قاپی استانبول، اقامتگاه پادشاهان عثمانی برای حدودا 400 سال، به تنهایی بیش از 830588 جهانگرد را در یک چهارم اول سال 2018 جذب نموده است.

در سال 2015، بیش از نه میلیون نفر از موزه های استانبول بازدید کردند. به همین علت، موزه های استانبول قصد دارند تا با استراتژی های جدیدی میزبان بازدیدکنندگان باشند. 91 موزه رسمی در استانبول وجود دارد که 35 تای آن ها زیر نظر بخش خصوصی، 19 تای آن ها تحت نظر وزارت فرهنگ و جهانگردی و 3 تای آن ها تحت نظر ارتش ترکیه هستند. 12 موزه به جای مانده، قصرهای ملی ترکیه هستند.

از موزه های مشهور استانبول می توان به هاگیا سوفیا یا ایاصوفیه (Hagia Sophia)، یک کلیسای مسیحیان که در سال 1453 پس از فتح ترکیه به وسیله سلسله عثمانیان، به مسجد تبدیل شد و بعدها در سال 1935 تبدیل به یک موزه شد و کاخ دلمه باغچه (Dolmabahçe Palace) که به وسیله سلطان عبدالمجید یکم، در اواسط قرن نوزدهم ساخته شد و مکانی که مصطفی کمال آتاتورک، رییس جمهور و موسس ترکیه مدرن، در آن فوت کرد، اشاره نمود.

یکی دیگر از الماس های استانبول، موزه معصومیت (Museum of Innocence) است که به وسیله اورهان پاموک، نویسنده ترکی برنده جایزه نوبل ادبیات، در ارتباط با رمان خود به همین نام در سال 2008 تاسیس شد. رمان و موزه که بر محور داستان زندگی دو خانواده در استانبول قرار گرفته به موازات هم خلق شده اند. جوشکن (Coşkun)، خبرنگار ترکی نیز به اهمیت توسعه و توسعه موزه های ترکیه، اشاره نموده است.

وزارت جهانگردی، در تاریخ 22 و 23 می (1 و 2 خرداد)، در حال برگزاری کارگاه های موزه های استانبول است تا راه هایی برای معرفی آن ها در سطح جهانی پیدا کند. جوشکن گفت، موزه هنرهای ترکی و اسلامی شبه جزیره تاریخی استانبول، تا ساعت 1:30 بامداد در طول ماه مبارک رمضان، باز هستند.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com

به "جذب بیش از 10 میلیون گردشگر در سال 2018 به ترکیه به وسیله گردشگری موزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب بیش از 10 میلیون گردشگر در سال 2018 به ترکیه به وسیله گردشگری موزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید