حناچی: دیگر اجازه ساخت برج باغ در تهران را نمی دهیم

به گزارش حمایت از تولید ملی، خبرنگاران آنلاین:شهردار تهران گفت: باید باغ های باقیمانده را که بعضی از آن ها در اختیار نهادهای دولتی و حکومتی است، با مذاکره حفظ کنیم و دیگر اجازه ساخت برج باغ در تهران را نمی دهیم.

حناچی: دیگر اجازه ساخت برج باغ در تهران را نمی دهیم

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در ابتدای سخنان خود در هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه تهران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز کارگر و روز معلم گفت: با ضوابطی که در شورای شهر تصویب شد و در شورای عالی شهرسازی هم در حال آنالیز است، تجدید نظر در قوانین مربوط به حفظ باغات شهر در دستور کار است و دیگر برج باغ در تهران ساخته نخواهد شد. ضمن این که، کوشش می کنیم مالکین را تشویق کنیم که در عین حفظ باغ ها، منافع شان حفظ گردد.

شهردار تهران با تاکید بر کنترل آلودگی شهر تهران نیز گفت: هیچ راهی جز این نداریم که منشاء آلاینده ها کنترل و اکسیژن بیشتر در شهر فراوری گردد. باید باغ های باقیمانده را که بعضی از آن ها در اختیار نهادهای دولتی و حکومتی است، با مذاکره حفظ کنیم.

او در ادامه با اشاره به مهم ترین مسائل کلانشهرها گفت: آلودگی و ترافیک یکی از عارضه های کلانشهرهاست؛ البته این موضوعات راهکاری روشن، تعیین و ملموس دارند و بسیاری از کشورها از این راهکار ها استقاده کردند. با این وجود، شهر تهران که یکی از زیباترین شهرهای ایران است در اثر کم توجهی به راهکارها به شکل انباشته با مسائل ترافیک و آلودگی روبرو است.

شهردار تهران ادامه داد: یکی از این راهکار ها کنترل آلودگی و منابع آلاینده است و راه دیگر توسعه فضای سبز، چه در داخل و چه در کمربند شهر است. در این دوره از مدیریت شهری با اهتمام اعضای شورای شهر و جهت گیری مدیریت شهری کارهای بزرگی از جمله جلوگیری از تخریب باغ ها اجرا شده است.

حناچی گفت: این سرزمین با باغ و گل عجین است و اگر به تاریخ ایران زمین نگاه کنیم، چه ایران پیش از اسلام و چه پس از اسلام، آثار باغ های ایرانی را می بینید. اساساً باغ های ایرانی و فضای سبزی که به هنر هنرمندان ایرانی مزین می شد، بخشی از فرهنگ این سرزمین بوده و هست.

شهردار تهران اضافه نمود: تاکنون 12 باغ ایرانی به ثبت جهانی رسیده است و امیدواریم این روش و منش در آینده توسعه پیدا کند. این بار هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه تهران برگزار می گردد که باید از دست اندرکاران این رویداد قدردانی کرد. امیدوارم پیغام این کوشش ها به مردم شهرمان منتقل گردد.

حناچی با بیان این که این نعمت بزرگی است که آدم با گل و گیاه سر و کار داشته باشد عنوان نمود: گاهی به پیشه آقای مختاری (مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران) غبطه میخورم، مطمئنا دعای خیر مردم هم پشت سر ایشان خواهد بود. در کشور ما تنوع گونه های گیاهی بسیار است و در این شرایط می توان با هزینه های کم، بهره وری بالایی به دست آورد. این امر این بخشی از سیاستی است که در کشور باید تعقیب گردد. علاوه بر این، بسیاری از کشورها متقاضی محصولات صنعت گل ایران هستند.

شهردار تهران در سرانجام از تمامی کارگرانی که برای حفظ فضای سبز، نظافت و زیبایی شهر کوشش می نمایند، قدردانی کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "حناچی: دیگر اجازه ساخت برج باغ در تهران را نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی: دیگر اجازه ساخت برج باغ در تهران را نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید