خانه پلاستیکی مقاوم در برابر توفان

به گزارش حمایت از تولید ملی، یک شرکت ساختمانی در کانادا از ساخت یک خانه مقاوم در برابر توفان های سهمگین با استفاده از 612 هزار بطری پلاستیکی بازیافتی خبر داده است.

خانه پلاستیکی مقاوم در برابر توفان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی حمایت از تولید ملی به نقل از نیواطلس، یک شرکت ساختمانی در کانادا از ساخت یک خانه مقاوم در برابر توفان های سهمگین با استفاده از 612 هزار بطری پلاستیکی بازیافتی خبر داده است، این خانه که توسط شرکت جی دی کامپوزیت ساخته شده، خانه ساحلی نام گرفته و در نووا اسکاتیای کانادا واقع است.

ساخت این خانه نمونه ای از قابلیت مواد بازیافتی و به خصوص انبوه بطری های پلاستیکی برای استفاده مفید است. نکته مهم این است که اگر چه بطری های پلاستیکی محصولات چندان مقاومی به نظر نمی رسند اما استفاده درست از آنها منجر به برپایی سازه های مستحکم و مقاوم در برابر توفان هم می گردد.

ساخت این چنین خانه ای به زمان زیادی احتیاج ندارد و از سوی دیگر ساخت آن ساده و کم هزینه هست. عمر مفید خانه های یادشده هم قابل توجه است. در ساخت بخش های عمده از این خانه از فوم های سبز از جنس پلی اتیلن ترفتالات استفاده شده است. فوم های مذکور از ذوب کردن بیش از 612 هزار بطری پلاستیکی تهیه شده اند.

برپایی این خانه و تکمیل آن به چند روز و در نهایت دو هفته وقت زمان احتیاج دارد و تا به حال صفحات کوچک آن در ابعاد 2.43 در 2.43 متر برپا شده است. خانه یادشده در برابر توفان ها و بادهای سهمگینی با سرعت 326 کیلومتر در ساعت هم از خود پایداری و استقامت نشان می دهد. نمونه ساخته شده از این خانه دارای آشپزخانه، هال، سه اتاق خواب، دو حمام و دستشویی و بالکن است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "خانه پلاستیکی مقاوم در برابر توفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه پلاستیکی مقاوم در برابر توفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید