خبرنگاران واردات 733 تن کالای بهداشتی مقابله با کرونا از بندر شهید رجایی

به گزارش حمایت از تولید ملی، بندرعباس- خبرنگاران- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: 733 تن انواع کالای بهداشتی مربوط به مقابله با ویروس کرونا در دوماه گذشته (اسفند 98 وفروردین 99) به وسیله بندر شهید رجایی وارد و به دستگاه های ذیربط تحویل داده شده است.

خبرنگاران واردات 733 تن کالای بهداشتی مقابله با کرونا از بندر شهید رجایی

الله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در نشست ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهور که از محل بندر شهید رجایی و با حضور استاندار هرمزگان انجام شد، گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا ، با تدابیر اتخاذ شده با گمرگ ایران مدت زمان ترخیص انواع کالاهای بهداشتی در این بندر به کمتر از سه روز رسیده است.

وی اضافه کرد: با کوشش ها و حمایت های اجرا شده به منظور پیشگیری از پیامدهای منفی اجتماعی و مالی ناشی از بیماری کرونا، تا به امروز هیچگونه اختلال و نگرانی در جهت کمبود کالاها در کشور وجود نداشته و فرایند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی به صورت شبانه روزی در حال اجرا است.

صادرات و واردات 50 میلیون تن مواد معدنی در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یکی از پروژه های مهم در دست اجرا در بندر شهید رجایی را پایانه مکانیزه مواد معدنی گفت و گفت: این پایانه 50 میلیون تن ظرفیت صادرات و واردات مواد معدنی را به شکل مکانیزه در بندر

شهید رجایی را فراهم خواهد نمود.

عفیفی پور توضیح داد: فاز سه توسعه بندر شهید رجایی نیز یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه های بندری در کشور می باشد که هم به لحاظ تجهیزات فنی و هم فرایند ساخت و سازهای عمرانی دارای پیچیدگی های خاص و ویژگی های منحصر بفردی است.

وی ادامه داد: فاز 3 توسعه پایانه کانتینری این بندر در مجموع شامل احداث 1400 متر اسکله، 4 میلیون متر مکعب لایروبی و احداث 113 هکتار محوطه کانتینری پسکرانه است که با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجراست.

عفیفی پور اظهار داشت: با بهره برداری از فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی ارتقاء صندلی این بندر کانتینری از از 6.3 میلیون TEU به 8.4 میلیون TEU افزایش خواهد یافت.

توسعه حمل و نقل چندوجهی راهبرد مهم بندر شهید رجایی در سال جهش فراوری

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه گزارش خود گفت: یکی از مهمترین برنامه های کاری در سال جهش فراوری انجام عملیات تخلیه گندم از کشتی و انتقال مستقیم آن به واگن قطار بود که به عنوان گامی مهم در جهت تقویت حمل و نقل چند وجهی بوده است.

عفیفی پور توضیح داد: براساس هدف گذاری انجام گرفته تمام کوشش خود را بکار خواهیم گرفت تا بتوانیم سهم قابل توجهی از بار را به وسیله ریل به بندر وارد و یا از بندر خارج نماییم .

وی با اشاره به برنامه های تدوین شده در راستای تحقق سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور گفت : توسعه حمل و نقل چند وجهی (افزایش سهم ریل در بنادر کشور) به عنوان یک راهبرد در سال جهش فراوری، در دستور کار قرارگرفته است .

تخلیه و بارگیری بیش از 94 میلیون تن کالا از بنادر هرمزگان

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از این ارتباط ویدیو کنفرانسی گفت: در سال گذشته، بیش از 94 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتیدر بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پورحجم کالاهای صادر شده در بخش نفتی را 12 میلیون و 304 هزار و 455 تن گفت و از افزایش 4,8 درصدی در این بخش اطلاع داد.

بندر مهم و راهبردی شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با 80 بندر شاخص بین المللی به عنوان بزرگترین بندرتجاری و کانتینری و همچنین دروازه طلایی اقتصاد ایران مطرح است و سهم 50 درصدی از تجارت ایران را به خود اختصاص داده است.

این منطقه ویژه مالی یکی از مهم ترین کریدورهای ترانزیتی بین المللی در دنیا است و در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران واردات 733 تن کالای بهداشتی مقابله با کرونا از بندر شهید رجایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واردات 733 تن کالای بهداشتی مقابله با کرونا از بندر شهید رجایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید