زمان وقوع زلزله چه بکنیم که زنده بمانیم ، مثلث حیات خطرناک است؟اطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

به گزارش حمایت از تولید ملی، زمین لرزه ای که در تهران به بزرگی 5.1 ریشتر در عمق 7 کیلومتر در شرق تهران (دماوند) رخ داد که علاوه بر تهران و دماوند در قم، البرز، مازندران، زنجان و قزوین نیز احساس شد. گسلی که فعالیت آن منجر به زلزله در تهران شد، گسل مشا بود. گسل مشافشم از سمت فیروزکوه و دماوند تا محدوده کندوان امتداد یافته و طول آن حداقل 200 تا 300 کیلومتر است و توانمندی اش برای زلزله بیش از 7 ریشتر است. با این همه طبق هشدارهای مرکز لرزه نگاری از آنجایی که وقوع زلزله پدیده ای غیر قابل پیش بینی است باید حتما همه بدانیم در زمان وقوع زلزله و بعد از آن چه بکنیم که زنده بمانیم . در مجله خبرنگاران چند اینفوگرافیک آموزشی و ایمنی برای رعایت نکات ایمنی قبل از وقوع زلزله، در زمان وقوع زلزله و بعد از زلزله را مشاهده کنید و به خاطر بسپارید. با ما در سرویس سبک زندگی همراه باشید.

زمان وقوع زلزله چه بکنیم که زنده بمانیم ، مثلث حیات خطرناک است؟اطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

هر ساله وقوع سوانح طبیعی درهمه کشورها موجب زیان های مالی و تلفات انسانی بسیار زیادی می گردد. کشور ما در یکی از منطقه ها زلزله خیز کره زمین واقع شده و همه ساله زلزله های متعددی در نواحی مختلف آن اتفاق می افتد. در جوامع مختلف اندازه این خسارات به اندازه توسعه یافتگی، تراکم جمعیت، ایمنی ساختمان های روستاها و شهرها، آمادگی افراد و جامعه در زمینه رعایت نکات ایمنی بستگی دارد. تجربیات نشان داده اند زلزله هنگامی به سانحه تبدیل می گردد که جوامع آمادگی رویارویی با آن را نداشته باشند ولی می توان با آموزش همگانی در این زمینه، آثار سوء سوانح طبیعی و صدمات ناشی از آنها را به اندازه قابل توجهی کاهش داد.

پیش از وقوع زلزله چه بکنیم که زنده بمانیم

حتما قبل از وقوع زلزله به تمام افراد خانواده خود آموزش بدهید که در صورتی وقوع زلزله چه باید بنمایند و چه ننمایند. حتما نقاط امن خانه را شناسایی کنید.

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب نماینده و پرطرفدار

بیشتر بخوانید: نگاهی به پدیده سونامی (Tsunami) به مناسب روز جهانی آگاهی از سونامی

هنگام وقوع زلزله چه بکنیم که زنده بمانیم

بیشتر بخوانید:

اگر در خانه هستید محل را ترک نکنید و همان جا بمانید. به سرعت به یک نقطه امن، مثلا زیر میزهای محکم، یا در کنار دیوارهای داخلی بروید. در واقع شما باید خودتان را در مقابل اشیائی که ممکن است سقوط نمایند حفظ کنید و در کنار قسمت های محکم سازه پناه بگیرید. از پنجره ها، آینه های بزرگ، اشیاء آویزان، مبلمان و دیگر وسایل سنگین و وسایل شعله ور دوری کنید.

اگر زلزله در طول روز رخ داد و مثلا در حال آشپزی بودید شعله گاز را خاموش کنید و در یک جای امن پناه بگیرید. هنگام وقوع زلزله مثلث حیات را فراموش کنید. مهم ترین نکته ای که هنگام وقوع زلزله باید به آن توجه کنید هوشیار بودن و رعایت اصل نشستن، پوشاندن، و ماندن است. رعایت این اصل به این ترتیب است: قبل از اینکه تکان های شدید زلزله شما را روی زمین پرت کنید یک جای مطمئن ترجیحا کنار دیوارهای داخلی منزل انتخاب کنید، همانجا به حالت چمباتمه بنشینید و با دست و آرنج سر و گردن تان را بپوشانید. اینفوگراف های آموزشی را در ادامه دنبال کنید.

بعد از وقوع زلزله چه بکنیم و چه نکنیم؟

هنگام زلزله به بیرون از خانه یا اتاق های دیگر فرار نکنید. دیوارهای بیرونی خانه و آسانسور در هنگام وقوع زلزله خطرناک ترین نقاط هستند. مسئله اینجاست که هر جا هستید، چه بیرون و چه خارج از خانه، یک جای امن را برای نشستن و رعایت قانون نشستن، پوشاندن، و ماندن انتخاب کنید.

توصیه قدیمی در چارچوب در ایستادن را فراموش کنید

توصیه ایستادن در چارچوب های در مربوط به زمان خانه های سست و کلنگی است. در خانه های نو، چارچوب در محکم ترین نقطه نیست و نمی تواند از شما در مقابل اشیاء در حال سقوط محافظت کند. بهتر است به جای چارچوب زیر یک میز محکم را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: 5 بیماری رایج در منطقه ها سیل زده | نکات مهم پیشگیری و مقابله

نوشته های مرتبط

10 پیشنهاد هدیه روز پدر که همه پدرها و مردها می پسندند

برترین روش های شستن انواع رنگ شلوار جین با دست و ماشین

روش های تشخیص میگو سالم و تازه

کاربردهای عجیب و جالب روغن زیتون که احتمالا نمی دانستید

منبع: افق کوروش

به "زمان وقوع زلزله چه بکنیم که زنده بمانیم ، مثلث حیات خطرناک است؟اطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان وقوع زلزله چه بکنیم که زنده بمانیم ، مثلث حیات خطرناک است؟اطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید