صادرات بیش از 689 هزار تن کالا از مرز میرجاوه

به گزارش حمایت از تولید ملی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: 689 هزار و 58 تن کالادر هفت ماهه سال جاری از طریق پایانه مرزی میرجاوه به خارج کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 93 درصدی را نشان می دهد.

صادرات بیش از 689 هزار تن کالا از مرز میرجاوه

به گزارش حمایت از تولید ملی، ایوب کرد اضافه نمود: افزایش صادرات از این انتهاه مرزی نشان از اهمیت آن و تاثیر مثبت سیاست های اقتصادی دولت در این زمینه دارد.

وی گاز مایع، میلگرد، هیدروکربن و حلال را از عمده کالاهای صادراتی از انتهاه مرزی میرجاوه در این مدت ذکر کرد و گفت: این انتهاه مرزی از جایگاه ویژه ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است به طوری که با برنامه ریزی و استفاده از فرصت های در نظر گرفته شده در چهارچوب همکاری و توافقنامه های فی مابین، سود سرشاری عاید کشور خواهد شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از واردات 94 هزار و 871 تن کالا در هفت ماه سال جاری از طریق انتهاه مرزی میرجاوه به کشور خبر داد و اضافه نمود: برنج، انبه، کنجد و گوشت عمده کالاهای وارداتی این انتهاه مرزی را در هفت ماه سالجاری تشکیل دادند.

کرد خاطرنشان کرد: مجموع ترانزیت اجرا شده در انتهاه مرزی میرجاوه نیز در این مدت 177 هزار و 177 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 144 هزار و 190 تن افزایش 25 درصدی را نشان می دهد.

وی در انتها به اشاره به موقعیت ویژه مرز زمینی رسمی میرجاوه اضافه نمود: تردد 272 هزار و 427 مسافر در هفت ماهه سال جاری در انتهاه مرزی میرجاوه ثبت شده که با افزایش 58 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان از اهمیت این انتهاه مرزی به ویژه در طرح تردد زائرین خارجی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صادرات بیش از 689 هزار تن کالا از مرز میرجاوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات بیش از 689 هزار تن کالا از مرز میرجاوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید