لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای بخش گردشگری استان فارس

به گزارش حمایت از تولید ملی، استاندار فارس گفت: ارزان ترین و زودبازده ترین راستا برای ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری در بخش گردشگری است، لذا برای بخش گردشگری استان باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای بخش گردشگری استان فارس

به گزارش حمایت از تولید ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، عنایت الله رحیمی شامگاه 28 اردیبهشت ماه 99 در دیدار با فعالان حوزه گردشگری استان با بیان این که حدود 53 درصد از اشتغال استان در حوزه خدمات و کارگاه هایی با اشتغال زیر 50 نفر است، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا آسیب های جدی برای این بخش از اقتصاد استان داشته است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

او با اشاره به این که بخش گردشگری استان به رغم همه توانمندی ها به دلیل سیل فروردین ماه، اغتشاشات آبان ماه، سقوط هواپیما و شیوع کرونا در سال 98 متحمل آسیب های زیادی شد، افزود: برای کاهش این آسیب ها نیازمند بررسی عمیق تر و ارائه راهکارهای عملی از طرف بخش خصوصی و کارشناسان این حوزه هستیم.

استاندار فارس با بیان اینکه بسیاری از مصوبات ملی در رابطه با مدیریت بیماری کرونا پیشنهاد استان فارس بوده است، ادامه داد: برای بخش گردشگری استان باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود و فعالان بخش خصوصی با پیشنهاد های خود زمینه ساز تصمیمات دولت و مجلس شوند.

او با تأکید بر اینکه مصوبات دولت در زمینهٔ حمایت از کسب وکارها اجرایی خواهد شد، گفت: فعالان بخش گردشگری می توانند با پیشنهاد هایی که بار مالی ندارد اما می تواند به رونق این بخش منتهی شود، زمینه افزایش تقاضا برای گردشگری را فراهم کنند.

رحیمی بر مشارکت فعالان بخش خصوصی گردشگری در زمینه ایجاد و تقویت رویدادها و جشنواره های استانی و محلی تأکید کرد و گفت: در چارچوب هنجارهای پذیرفته شده جامعه، باید رویدادهایی را برای گسترش حضور گردشگران در حوزه های مختلف مانند ورزشی و هنری فراهم کرد.

فعالان گردشگری استان نیز که از اصناف مختلف در این جلسه حضور داشتند به بیان شرایط کسب وکارهای خود پرداخته و پیشنهاد هایی برای بهبود شرایط گردشگری در استان فارس مطرح کردند.

همچنین تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی استان به بیان خدمات و تسهیلات دولت در راستای حمایت از بخش گردشگری و رونق این بخش پرداختند.

منبع: میراث آریا

به "لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای بخش گردشگری استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای بخش گردشگری استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید