محققان کاهش خطرات ناشی از دود سیگار را بررسی می کنند

به گزارش حمایت از تولید ملی، محققان سعی دارند با کمک فناوری های جدید خطرات ناشی از دود دخانیات را به حداقل برسانند.

محققان کاهش خطرات ناشی از دود سیگار را بررسی می کنند

به گزارش خبرنگار فناوری حمایت از تولید ملی، دانشمندان در شرکت توتون و تنباکوی آمریکا-بریتانیا یک سری آزمایشات شیمی برای بررسی ترکیبات خاص در دود iSwitch، محصول جدید کارخانه BAT که از یک تیغه استیل ضد زنگ برای گرم کردن آب استفاده می کند، انجام دادند. دود نشر شده از iSwitch با سیگاری که به عنوان مرجع بود، مقایسه شد.

نتایج نشان داد که دود iSwitch سطح پایین تری ار مسمومیت خاص نسبت به دود سیگار دارد. بعضی از سموم موجود در دود به هیچ وجه در بخار iSwitch وجود ندارند و بقیه سموم 99% کاهش یافته اند. دکتر کریس پروکتر در BAT می گوید: ما دائما در حال نوآوری برای گسترش محصولات با خطر پایین تر هستیم.

بیشتر دستگاه های تولید کننده دود مبتنی بر سیستم های سیم پیچ و فیتیله ای هستند که بوسیله آن مایع توسط یک فیتیله پنبه ای از مخزن کشیده شده و سیم پیچی که به دور فیتیله پیچیده شده هنگام گرم شدن مایع را به دود تبدیل می کند. با این حال، بعضی از این سیستم های بی کیفیت که مطابق دستور العمل ساخته نشده اند، می توانند بیش از اندازه گرم شده یا خشک شوند. این مواد می تواند باعث تجزیه حرارتی در مایعات شده و ترکیبات سمی مانند کربونیل تولید کنند. وجود استیل ضد زنگ با کیفیت می تواند از این خشک شدن جلوگیری کند. در نهایت برای اثبات بیشتر نتایج این آزمایش مطالعات انسانی نیاز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محققان کاهش خطرات ناشی از دود سیگار را بررسی می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان کاهش خطرات ناشی از دود سیگار را بررسی می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید