مقایسه تویوتا راوفور با هیوندای سانتافه و رنو کولیوس

به گزارش حمایت از تولید ملی، در سال 2009 پای تویوتا راوفور، این شاسی بلند کوچک ژاپنی، به ایران باز شد، اما در اوایل ورودش، به علت رقبایی که در بازار داشت استقبال چندانی از آن صورت نگرفت. البته بعد از سال 2013 و تصویب قانون ممنوعیت واردات خودروها با حجم بالاتر از 2500 سی سی به یک باره ورق برای تویوتا راوفور برگشت و این خودرو توانست جان دوباره ای بگیرد و با رقبای گردن کلفتش رقابت کند.

مقایسه تویوتا راوفور با هیوندای سانتافه و رنو کولیوس

در حال حاضر نیز، بازار خرید و فروش نسل چهارم تویوتا راوفور داغ تر از هر زمان دیگری شده است و این خودرو به گزینه خرید عده زیادی تبدیل شده است. البته با توجه به این که بازار خرید وفروش خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در ایران همچون سایر نقاط دنیا بسیار پررونق و شلوغ است، تویوتا راوفور برای رسیدن به سهم بیشتری از بازار رقبای زیادی را پیش روی خود می بیند.

در ادامه این مطلب به مقایسه تویوتا راوفور با هیوندای سانتافه و رنو کولیوس، رقبای فعلی اش در بازار ایران، پرداخته ایم.

مقایسه تویوتا راوفور با هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه را باید خوش اقبال ترین و یکی از محبوب ترین شاسی بلند های بازار ایران دانست. سانتافه از معدود خودروهایی است که هم در نمونه های صفر کیلومتر و هم در نمونه های کارنموده از فروش بالایی برخوردار است و برای بیشتر افراد گزینه ای مجذوب کننده و دوست داشتنی به شمار میرود.

هیوندای سانتافه از طراحی زیبا و همه پسند بهره می برد که یکی از مهم ترین دلایل فروش بالای این خودرو نیز بوده است. کابین سانتافه همچون طراحی بیرونی این خودرو زیبا و مشتری پسند است و از متریال باکیفیتی در ساخت آن استفاده شده است. فضای کابین جادار است و از عایق بندی خوبی نیز بهره می برد. هیوندای سانتافه به آپشن های بسیاری مجهز است که البته در مدل های مختلف این خودرو اندکی با هم تفاوت دارند. به طور کلی مقایسه تویوتا راوفور با هیوندای سانتافه باید گفت که هر دو خودرو از طراحی زیبایی برخوردارند و انتخاب بین آن ها تا حدود زیادی سلیقه ای است.

سانتافه از یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم دقیق 2359 سی سی بهره می برد که توان فراوری 188 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور را دارد که به وسیله یک جعبه دنده 6 دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می گردد و سرعت سانتافه را در 11 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

با مقایسه تویوتا راوفور با هیوندای سانتافه در می یابیم مصرف سوخت ترکیبی هیوندای سانتافه در حدود 11 لیتر است. سواری هیوندای سانتافه نرم و باکیفیت است، البته هیوندای سانتافه به چالاکی تویوتا راوفور نیست و عملکرد ضعیف تری نسبت به راوفور از خود نشان می دهد. بنابراین به طور کلی تویوتا راوفور را می توان از لحاظ فنی و کیفیت ساخت برتر از هیوندای سانتافه دانست، اما سانتافه بازار فروش بهتر و قیمت منطقی تری دارد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای سانتافه با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

مقایسه تویوتا راوفور با رنو کولیوس

رنو کولیوس یکی دیگر از شاسی بلندهای موجود در بازار است که توانسته با نشان دادن قابلیت های فوق العاده، ارزش خرید بالای خود را اثبات کند.

با مقایسه تویوتا راوفور با رنو کولیوس باید گفت که کولیوس طراحی زیبا و چشم نوازی دارد و افرادی را که در پی خودروهای لوکس و اسپرت هستند شیفته خود نموده است. طراحی کابین کولیوس نیز هماهنگ با ظاهر آن است و این یعنی با یک کابین زیبا، ارگونومیک و آرامش بخش روبه رو هستیم. از طرفی کیفیت عالی مواد استفاده شده و کیفیت ساخت بسیار بالا در افزایش این حس مثبت تأثیر به سزایی دارد. در نقطه مقابل، تویوتا راوفور نیز با طراحی زیبا و کابین با کیفیتِ خود حرف های زیادی برای گفتن دارد و نمی توان گفت کدام یک در این مورد بر دیگری فزونی دارد. با این حال، هر دو خودرو در نسخه های فول آپشن از بالاترین سطح امکانات بهره می برند؛ اگرچه کولیوس اندکی از تویوتا راوفور مجهزتر است.

رنو کولیوس به یک پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که می تواند 169 اسب بخار قدرت و 224 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند و به یاری یک جعبه دنده 6 دنده شیفت ترونیک، کولیوس را در 9.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه نیز باتوجه به وزن 1600 کیلوگرمی کولئوس در حدود 8.3 لیتر است. رنو کولیوس به لطف این پیشرانه از چالاکی خوبی برخوردار است و از این نظر با تویوتا راوفور در یک سطح قرار می گیرد.

رنو کولیوس از نظر کیفیت سواری فوق العاده است و از این حیث یکی از برترین ها به شمار می رود. رنو کولیوس و تویوتا راوفور هر دو توانایی های بی نظیری دارند و در بسیاری از بخش ها با هم برابر به نظر می رسند و انتخاب بین آن ها بسیار مشکل است، اما در مجموع تویوتا راوفور به علت استهلاک کم تر می تواند گزینه بهتری باشد.

سخن پایانی

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات خوبی از تویوتا راوفور در اختیارتان قرار داده باشد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت حمایت از تولید ملی، از آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا راوفور آگاه شوید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بالاتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه تویوتا راوفور با هیوندای سانتافه و رنو کولیوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا راوفور با هیوندای سانتافه و رنو کولیوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید