مقایسه چری تیگو 5 ie با هایما S5 و جک S5

به گزارش حمایت از تولید ملی، مقایسه چری تیگو 5 ie در رقابت کراس اوور های چینی می تواند به افرادی یاری کند که در پی خرید این خودروهای چینی هستند. در سال 1394 برای اولین بار، چری تیگو 5 راهی بازار کراس اورهای ایرانی شد. در این مقاله، ما به آنالیز و مقایسه چری تیگو 5 ie با هایما S5 و جک S5 می پردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه چری تیگو 5 ie با هایما S5 و جک S5

مقدمه ای بر مقایسه چری تیگو 5 ie

پیش از مقایسه چری تیگو 5 ie مروری اجمالی بر آپشن های آن خواهیم داشت. در سال 1395، مدیران خودرو تصمیم گرفتند که نمونه فیس لیفت تیگو 5 را معرفی کند. تغییرات انجام شده در مواردی مانند چراغ های جلو، سپر، صندوق عقب، بخش هایی از ظاهر خودرو بود تا شایسته ادعای فیس لیفت باشد. آپشن هایی مانند دوربین دینامیک دنده عقب، آینه تاشوی برقی و … هم به آن اضافه شده بود.

در سال 1397 هم دوباره این خودرو به روزرسانی شد. بعلاوه مواردی مانند چرم دو رنگ تریم نو کابین، مانیتور 10 اینچی عمودی، سنسور جلو و باران، نویگیشن، چراغ خوش آمدگویی با آرم چری و … به آن اضافه شد. نسخه های 97 این خودرو با دو تیپ لاکچری و اسکلنت راهی بازارها شد. سپس تیپ لاکچری آن به IL و تیپ اسکلنت اش نیز به IE معروف شدند.

چری تیگو 5 ie فضای کابین خوبی دارد، آپشن هایش هم نسبت به نمونه های قبلی تیگو 5 بیشتر است و جعبه دنده اش مالی محسوب می گردد. در کنار اینها باید فنربندی خشک و کشش زحمت دار در سربالایی ها را هم به ضعف هایش افزود.

در این مطلب از دنیای کراس اورها، با هم نگاهی به مقایسه چری تیگو 5 ie با جک S5 و هایما S5 و قیمت میانه بازار می اندازیم.

چری تیگو 5 از نمای روبه رو

مقایسه چری تیگو 5 ie با هایما S5

اجازه دهید که با یک مقایسه کاملاً چینی، یعنی مقایسه چری تیگو 5 ie با هایما S5 ادامه دهید. هایما S5 سومین محصول هایما در ایران بود که راهی بازارها شد. این خودرو تعلیقی نرم دارد و هندلینگ و شرایط رانندگی آن یک سر و گردن از چری بالاتر است.

باوجوداینکه هایما از طراحی نوی بهره می برد، ولی باید چری تیگو 5 را خودرویی زیباتر بدانیم؛ چرا که چری تیگو 5 جلوپنجره ای مشبک دارد که می گویند بر اساس آناتومی بدن ماهی طراحی شده است. علاوه بر این این شرایط، چراغ های دودی کشیده و عقابی را هم اضافه کنید. همین ها باعث شده است تا چشم هر بیننده ای به این خودروها جلب گردد و چری بزرگ تر ین صادرکننده خودروی چین لقب بگیرد. رینگ ها و رکاب های خاص و طراحی خطوط عضله ای در نمای جانبی، بدون هیچ اغراقی، باعث شده است تا در این نظر خودمان جدی تر باشیم.

لوله اگزوزهای کروم و چراغ های ال ای دی عقب تیگو هماهنگی خاصی با هم دارند. در آن سو، با خودرویی روبه رو هستیم که نیمی از مالکیت آن در اختیار مزدا است. هایما حتی در طراحی اش شباهت هایی با مدل هایی از مزدا دارد؛ شاید هم بیشتر از همه به مزدا CX-5 شباهت داشته باشد. این خودرو به شدت سعی نموده است که تهاجمی از آب درآید. در نهایت در این مقایسه چری تیگو 5 ie با هایما S5، متوجه می شویم که ازنظر طراحی تفاوت معناداری با هم ندارد.

نکته دیگر در مقایسه چری تیگو 5 ie با هایما S5 این است که هر دو خودرو پیشرانه چهار سیلندر CVT دارند. ولی حجم پیشرانه تیگو 5 نیم لیتر بیشتر است. بعلاوه قدرت فراوریشده هایما 22 اسب بخار بیشتر است. دلیل این امر را می توان از توربوشارژ بودن پیشرانه هایما دانست. این امر باعث شده است تا فزونی خوبی هم در شتاب گیری نسبت به تیگو 5 داشته باشد. ازنظر ابعاد هم کراس اوور تیگو کمی بزرگ تر است که به همین نسبت هم سنگین تر ظاهر شده است.

طراحی کابین تیگو 5 اسپرت و چشم نواز است و داشبورد آن همه چیزهایی را که برای یک رانندگی لذت بخش احتیاج دارید، در اختیارتان می گذارد. با این طراحی احساس راحتی و لذت بیشتری در این خودرو خواهید داشت. البته شاید کمی جاسازی دکمه ها و امکانات در هایما S5 برایتان غیرمرسوم باشد، اما کابین بزرگ و جادار و متریال باکیفیت شکل گرفته در داخل کابین آن، شاید نظرتان را عوض کند.

ازنظر آپشن ها در مقایسه چری تیگو 5 ie با هایما S5 باید دو خودرو را در یک سطح ارزیابی کرد. تیگو 5 مواردی چون آینه برقی تاشو، دی لایت، کروز کنترل، جی پی اس، سنسور عقب، سانروف و دوربین دینامیک دنده عقب و … دارد. این موارد شاید کمی بهتر از نمونهٔ هایما ظاهر شده باشد؛ چراکه به هرحال با یک نسخه فیس لیفت شده روبه رو هستیم.

از نظر ایمنی هم در مقایسه چری تیگو 5 ie با هایما S5، دو خودرو شرایطی خوبی دارند و توانسته اند نمره هایی را بگیرند؛ اتفاقی که در خصوص چینی ها کمتر می افتد. شرایط تیگو را به خاطر اینکه با آلمانی ها در ساخت بدنه مشارکت داشته اند، می توان بهتر ارزیابی کرد. البته قیمت تیگو در بازار خرید و فروش، کمی از هایما بالاتر است.

برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مطلب مقایسه هایما S5 با جک S5 و چری تیگو 5 و هاوال H2را هم مطالعه کنید.

مقایسه چری تیگو 5 ie با جک S5

جک S5 دومین قیاس ما در میان کراس های چینی است. استقبال بیشتری از جک انجام شده است و ایرانیان توجه بیشتری به آن داشته اند. اجازه دهید که ابتدا نگاه اجمالی به مقایسه چری تیگو 5 ie با جک S5 داشته باشیم.

از نظر هندلینگ، تعلیق و راحتی در رانندگی جک S5 به ظاهر شرایط بهتر و دست کاملاً برتر را دارد. از نظر طراحی اتومبیل نیز دو خودرو در یک سطح ظاهر شده اند و هر دو ظاهری تهاجمی و به روز دارند.

از نظر آپشن ها و کابین، در مقایسه چری تیگو 5 ie، شرایط جک S5 تنها کمی بهتر است و باز هم هر دو خودرو را می گردد یکسان دانست. کیفیت ساخت دو خودرو هم تقریباً برابر بوده است. فقط کمی شرایط خرید و فروش جک S5 بهتر است. از نظر قیمت هم هر دو خودرو تفاوت زیادی با هم ندارند و فقط قیمت جک S5 کمی بیشتر است.

نمای پشتی چری تیگو 5

در مقایسه چری تیگو 5 ie با جک اس 5، جک S5 در کل آپشن ها و پیشرانه خوبی دارد و شاید این ویژگی ها را بگردد از مزیت های آن دانست. گیربکس چری تیگو 5 ie از نوع مناسب CVT است و برای جک S5 هم از نوع 6 دنده اتومات دو کلاچه. پیشرانه خوب جک S5 در اینجا خودش را نشان داده است، درحالی که حجم برابر با پیشرانه تیگو دارد اما در مزیتی انکار ناپذیر، 35 اسب بخار قدرت بیشتر فراوری می نماید. این پیشرانه، یک ثانیه شتاب جک را پایین تر آورده و بعلاوه مصرف سوخت آن را هم مالی تر نموده است.

از سوی دیگر، جک S5 کروز کنترل ندارد، درحالی که در تیگو 5 تعبیه شده است. کنترل ایستایی در سرپایینی هم از چیزهایی است که باز به نفع تیگو تمام می گردد، چراکه جک ندارد. فزونی دیگر تیگو 5 در آپشن ها، همان دوربین دنده عقب آن است که به صورت هوشمند می تواند خطوط پارک را همراه با چرخش فرمان، برای شما معین کند. بعلاوه نمایشگر 10 اینچی لمسی و عمودی آن از جمله مواردی است که در جک S5 وجود ندارد. در سایر موارد دو خودرو تقریبا یکی هستند.

برای اشراف بیشتر در این مقایسه، پیشنهاد می کنیم مقایسه جک S5 با هایما S7 و چری تیگو 7را هم مطالعه کنید.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب اطلاعات مفیدی دربارهٔ مقایسه چری تیگو 5 ie با سایر خودروهای چینی در اختیار شما قرار داده باشد. با مراجعه به سایت حمایت از تولید ملی از آخرین قیمت خرید و فروش چری تیگو 5 به سایت حمایت از تولید ملی مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ آیا تجربه سواری با هر سه خودرو را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه چری تیگو 5 ie با هایما S5 و جک S5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه چری تیگو 5 ie با هایما S5 و جک S5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید