مقیمی: توانایی راه&zwnjاندازی خط فراوری سمند و دنا در سوریه را داریم

به گزارش حمایت از تولید ملی، مشاور معاون اول رییس جمهوری ضمن ابراز رضایت از اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو در توسعه و فراوری محصول، بیان کرد: توانایی های این مجموعه موجب افتخار بوده و زمینه ساز خوداتکایی در فراوری می گردد.

مقیمی: توانایی راه&zwnjاندازی خط فراوری سمند و دنا در سوریه را داریم

به گزارش گروه مالی حمایت از تولید ملی، حسن دانایی فر در ملاقات با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برای آنالیز راه حل های احیای سایت های فراوریی ایران خودرو در خارج از مرز های کشور و صادرات مجدد خودرو به کشور های منطقه در دو بخش سواری و تجاری، ضمن اشاره به توانمندی های گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه صادرات اظهار کرد: امروز ظرفیت دو بازار عراق و سوریه که از بازار های مهم ایران به شمار می فرایند مورد آنالیز نهاده شد. پیش بینی می گردد در ماه های آینده بازار این کشورها، بازار های بسیار خوبی برای صادرات خودرو های ایرانی باشد.

دبیر ستاد روابط مالی ایران با کشور های عراق و سوریه، با بیان این که از سال گذشته تحرک خوبی در فراوری و عرضه محصولات این خودروساز اجرا شده، اعلام نمود: مدیر عامل ایران خودرو در کنار توجه به احتیاج ها و بازار داخل، نگاه به بیرون را نیز دارد و به نظر می رسد با پیگیری هایی که انجام می گردد، می تواند رخوت و معطلی را که برای مدتی در موضوع صادرات خودرو به وجود آمده رفع کند.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این ملاقات با اشاره به سایت های فراوریی این خودروساز در کشور های عراق و سوریه گفت: به دنبال ارایه راه حل هایی برای ازسر گیری فعالیت سایت های فراوریی ایران خودرو در کشور های عراق و سوریه و صادرات به کشور های منطقه هستیم.

فرشاد مقیمی با تاکید بر این که توانایی راه اندازی خط فراوری سمند ظرف چند هفته و خودروی دنا ظرف شش ماه را در سوریه داریم، توضیح داد: به دلیل گرانی و مسائل دسترسی به سوخت بنزین در کشور سوریه، این دو محصول می تواند هم به صورت گازسوز و هم به صورت بنزینی فراوری و عرضه گردد.

وی توضیح داد: ایران خودرو علاوه بر فراوری و صادرات خودروی سواری، توانایی فراوری و صادرات خودرو های کار و سنگین را نیز داراست.

در این نشست، گزارشی از شرایط و توانمندی های سایت های فراوریی ایران خودرو در کشور های عراق و سوریه و آنالیز راه حل های احیای صادرات خودرو به کشور های منطقه و ایجاد بازار رقابتی ارایه شد. هم چنین از خطوط فراوری و مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو بازدید به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مقیمی: توانایی راه&zwnjاندازی خط فراوری سمند و دنا در سوریه را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقیمی: توانایی راه&zwnjاندازی خط فراوری سمند و دنا در سوریه را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید