نیویورک اسناد مالیاتی ترامپ را به کنگره می رساند

به گزارش حمایت از تولید ملی، تهران- خبرنگاران- قانونگذاران نیویورکی قانونی را تصویب نموده اند که به اداره مالیات این ایالت اجازه می دهد تا اسناد مالیاتی مقام های دولتی را در اختیار کنگره قرار دهد؛ اقدامی که می تواند قانونگذاران فدرال را در دستیابی به اظهارنامه های مالیاتی ترامپ یاری کند.

نیویورک اسناد مالیاتی ترامپ را به کنگره می رساند

مجلس نمایندگان ایالات نیویورک آمریکا روز چهارشنبه قانونی را تصویب کرد که کوشش دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای خودداری از ارائه اسناد اقتصادیاتی خود به کنگره را تضعیف می نماید.

به گزارش تارنمای خبری هیل، این قانون که در انتظار امضای اندرو کومو فرماندار نیویورک است، به اداره اقتصادیات این ایالت اختیار می دهد که اسناد اقتصادیاتی مقام های دولتی از جمله رئیس جمهوری را در اختیار کنگره قرار دهد.

اگرچه این قانون تنها مربوط به ایالت نیویورک بوده و در خصوص اموال و اقتصادیات مقام های دولت فدرال آمریکا در این ایالت قابل اجرا است، برای ترامپ که مقر سازمان اصلی او در این ایالت بوده، چندان خوشایند نخواهد بود.

سازمان ترامپ که متعلق به رئیس جمهوری آمریکا بوده مشتمل بر حدود 500 شرکت است و مقر اصلی آن در برج ترامپ در شهر نیویورک واقع شده است.

کمیته امور اقتصادی مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون چندین بار اظهارنامه های اقتصادیاتی 6 سال ترامپ را از وزارت خزانه داری و رئیس سازمان خدمات درآمد داخلی این کشور درخواست نموده اما با پاسخ منفی ربرو شده است.

ترامپ پیشتر در پیامی توئیتری گفته بود که دمکرات ها هرگز به اسناد اقتصادیات خود دست نخواهند یافت.

ریچارد نیل رئیس کمیته امور اقتصادی مجلس نمایندگان آمریکا در نهایت اخطاریه ای برای استیو منوچین وزیر خزانه داری و چارلز رتینگ کمیسر سازمان درآمد این کشور صادر کرد تا اظهارنامه های اقتصادیاتی دونالد ترامپ را به این کمیته تسلیم نمایند.

نیل پیشتر تا 23 آوریل (3 اردیبهشت) مهلت داده بود که اظهارنامه های 6 ساله رئیس جمهوری آمریکا تسلیم کمیته امور اقتصادی مجلس نمایندگان گردد و تهدید نموده بود که در غیر اینصورت اخطاریه صادر می نماید.

اخطاریه های (subpoena) مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان یکی از ارکان نهاد قانونگذاری این کشور ضمانت اجرایی دارد و کسی که به آن بی توجهی کند متهم به تحقیر کنگره شده و با خطر بازداشت و محاکمه روبرو می گردد.

قانون مصوب مجلس نمایندگان نیویورک در صورت امضا توسط فرماندار این ایالت تنها درباره اقتصادیات مربوط به این ایالات قابل اجرا است اما نیل گفته است که خواهان دستیابی به اسناد فدرال اقتصادیاتی ترامپ است.

دمکرات های آمریکا خواهان آنالیز اظهارنامه های اقتصادیاتی ترامپ هستند تا روند تحقیقات آنها در خصوص تضاد منافع حاصل از استمرار برخورداری وی از منافع تجاری ضمناً خدمت به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، تکمیل گردد.

ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا از انتشار اظهارنامه های اقتصادیاتی خود خودداری کرد و از آن موقع به بعد، به بهانه اینکه اظهارنامه های اقتصادیاتی اش تحت حسابرسی سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکاست، به این روند ادامه داده است.

نیل نماینده دمکرات ماساچوست و تنها نماینده مجلس نمایندگان آمریکاست که از حق درخواست اوراق اقتصادیاتی از وزارت خزانه داری آمریکا که بر عملکرد سازمان خدمات درآمد داخلی نظارت دارد، برخوردار است.

شبد**9416**1010

منبع: ایرنا

به "نیویورک اسناد مالیاتی ترامپ را به کنگره می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک اسناد مالیاتی ترامپ را به کنگره می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید